Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telia Centrex Mobil visa mobil numret ?.


Macke Mot

Rekommendera Poster

Hallå alla duktiga människor, jag har Telia Centrex mobil på jobbet. När man har kopplat ur sig dvs gått för dagen eller lunch osv kanske man ändå vill kunna ringa till några kontakter av privat karaktär. Och ringa går ju bra men om de sedan ringer tillbaka så hamnar de ju i mitt meddelande svar. Kan man på något vis tala om för systemet att man vill visa mobil numret istället för fasta numret ?.

 

Mycket tacksam för svar och tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå alla duktiga människor, jag har Telia Centrex mobil på jobbet. När man har kopplat ur sig dvs gått för dagen eller lunch osv kanske man ändå vill kunna ringa till några kontakter av privat karaktär. Och ringa går ju bra men om de sedan ringer tillbaka så hamnar de ju i mitt meddelande svar. Kan man på något vis tala om för systemet att man vill visa mobil numret istället för fasta numret ?

Har exakt samma lösning med en Xperia X10.

Kan inte tänka mig att det går att visa mobilnumret, då du inte ringer från mobilnumret utan ett 08-xxxxxxxx.

Enda tänkbara är att du aktiverar privatsidan, för då ringer du med mobilnumret (privatsidans) och inte 08-xxxxxxxx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har exakt samma lösning med en Xperia X10.

Kan inte tänka mig att det går att visa mobilnumret, då du inte ringer från mobilnumret utan ett 08-xxxxxxxx.

Enda tänkbara är att du aktiverar privatsidan, för då ringer du med mobilnumret (privatsidans) och inte 08-xxxxxxxx.

 

 

Hur aktiverar man privatsidan då är det system administratören som får göra sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur aktiverar man privatsidan då är det system administratören som får göra sådant.

Har inte din arbetsplats någon avdelning som sköter om telefoni?

Själv jobbar jag i landstinget och då är det bara att skicka in en beställning via ett webb-formulär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur aktiverar man privatsidan då är det system administratören som får göra sådant.

 

Jo det har jag men våran IT/Tele AVD är i Stockholm och jag är i Linköping och via våran IT Helpdesk blir man inte mycket klokare. hade varit perfekt om man tex kunde slagit *78#följt av telefon nummer för att kunna visa mobilnummret men så enkelt fick det ju inte vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...