Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dela upp dvd för redigering


Swenne

Rekommendera Poster

Hej! Jag skulle vilja redigera en dvd som vi har filmat och använda programmet jaycut. Den säger när jag försöker att en dvd är en för stor fil. Kan man dela upp en dvd och redigera en del i taget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Du skriver att DVD är en för stor fil, är det en film i mpeg-2 eller vilket format är det?

Hur stor är filmen?

 

Finns flera program som man kan dela en film i, men då måste man sedan slå ihop dessa om man vill ha hela filmen efter redigering.

Personligen har jag aldrig varit ute för att behöva dela på en film för att den varit för stor, i något av dom film-redigeringsprogram jag använder.

 

Jag har ingen erfarenhet av Jaycut, men jag undrar vilken begränsning finns det i denna?

I vilket skede av redigeringen får du felmeddelandet?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din DVD är felbränd. Den är bränd som data-DVD istället för avbild. ISO är format för DVD/CD-avbilder. Du kan antingen öppna iso-filen med Deamon-tool eller kopiera den till hårddisken och sedan bränna en ny DVD korrekt. Välj bränn avbild i brännarprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din DVD är felbränd. Den är bränd som data-DVD istället för avbild. ISO är format för DVD/CD-avbilder. Du kan antingen öppna iso-filen med Deamon-tool eller kopiera den till hårddisken och sedan bränna en ny DVD korrekt. Välj bränn avbild i brännarprogrammet.

 

Tack! För svaren. Vad gör man sedan när man gjort det till en data-Dvd? Vilket program kan man sedan dela upp dvdn med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för filer som du har efter att du packat upp iso-filen genom att antingen bränna ut den, kopiera ut mappar/filer eller monterat avbildningen på en virtuell cd/dvd -enhet?

 

Hur många MB tar dessa upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...