Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Scanner canon 80 lide ?


AndersMa

Rekommendera Poster

Hej

Jag har bytt upp mig(?) till windows 7 -64 bit.

Då fungerar inte min scanner, finns bara drivrutiner till -32bit.

kan man komma ifrån detta?

Installera scannern meed W7 -32bit på en bärbar hårdisk och starta där ifrån eller via interna nätverket

 

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det inte med Windows 7 32-bit drivrutin (om du inte hittar Windows 7 -64) så sök efter en Vista -64 drivrutin.

 

Du går in på Skannertillverkarens supportsida och hämtar drivrutiner för just din modell, laddar ned dessa i en lämplig mapp på din hårddisk och installerar därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det inte med Windows 7 32-bit drivrutin (om du inte hittar Windows 7 -64) så sök efter en Vista -64 drivrutin.

 

Du går in på Skannertillverkarens supportsida och hämtar drivrutiner för just din modell, laddar ned dessa i en lämplig mapp på din hårddisk och installerar därifrån.

 

 

Ok det ska jag prova, Vista rutin det tänkte jag inte på, hoppas det finns nån sådan .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok det ska jag prova, Vista rutin det tänkte jag inte på, hoppas det finns nån sådan .

 

finns ingen vista rutin heller :thumbsdown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det verkar tyvärr så. Canon supportar inte denna i x64

 

Enligt detta forum så har någon haft framgång med Vuescan ver. 9 x64

Sista postningen: http://social.answer...5f-b24601c2c8fb

 

Kanske kan vara värt att kolla på den Vuescan s/w?

http://www.hamrick.com/

 

Jag vet inte om det går att installera en drivrutin under kompabilitetsmode och köra i 32?

Fast det låter lite långsökt skall jag säga.

 

Däremot då att testa en drivrutin Vista x64 för en annan modell/modeller kanske fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...