Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte att installera Windows efter hårddiskbyte


danh35

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en bärbara dator som jag nyss köpte en ny hårddisk till. Men jag lyckas dessvärre inte att installera Windows Vista från den Recoveryskiva som medföljde datorn. I slutet av installationen när Windows håller på att laddas strax innan skrivbordet visas kommer det upp ett meddelande om att "Windows could not complete the installation. To install Windows on this computer, restart the installation". När jag trycker OK startas datorn om men denna ruta kommer upp igen vid varje omstart hur många gånger jag än försöker.

 

Vad kan detta irriterande problem bero på? Kan det ha att göra med att jag bytt hårddisk till ett annat fabrikat, och att Windows på något sätt inte tycker att den nya hårdvaran är tillåten? I så fall, kan man komma runt problemet på något sätt?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm min fråga. De var jag som var för ivrig och klickade på OK när det kom upp en ruta om att starta om datorn. Det skulle man tydligen inte göra eftersom recovery-skriptet jobbade i bakgrunden. Denna ruta försvann av sig själv efter några minuter. Så kan det gå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...