Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bärbar Acer Aspire 5535, startar inte, överhettning


Cornel

Rekommendera Poster

Hej! Har läs i forumet en del som skulle hjälpa mig, men hittar inte den tråden jag behöver.Har problem med en bärbar dator Acer Aspire 5535, Processor AMD Turion x2, Ati Radeon grafikkort. Datorn gick varmt. Hittade massa ludd i kylfläkts fläns.

Problemen är att den är hel död nu. Power knappen lyser, fläkten går igång i 2-3 sek. sen är allting tyst. Grönt lyse i fronten ( indikerar en grön lampa) sen händer ingenting. Efter 6-10 min. fläkten är igång och snurrar. Vad jag har testat är; Mät nätaggregaten den visar 19volt, batteri är full laddat. Har byt ram minnen, (trodde att det är nån bugg i den, har köpt helt nytt hårddisk också) sen har jag testat med en fungerande hdd. från en hp. Dator skulle starta (bara Acer loggan) utan hdd. men jag får inget liv i den. Vad finns det mer att göra? Datorn är 2 år gammal. Finns det nåt brytare vid skärm avstängning? Vad jag menar när man fäller ner luckan då bryts strömmen/bilden till skärmen. Kan det vara en sånt problem? Om det, var ligger skärm brytaren? Vad ska jag göra? Alla förslag är välkomna!! Dator har jag skruvat isär nu, men vet ej med vad ska jag börja.

Tacksam för alla lilla svar och hjälp!

Hälsningar

Niro

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade massa ludd i kylfläkts fläns.

Vad gjordes här? Alltså mellan att du hittade luddet och att den inte startar?

Problemen är att den är hel död nu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gjordes här? Alltså mellan att du hittade luddet och att den inte startar?

Den startade när den vill, sällan startade när jag ville. Så till slut ville inte starta alls, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeh?

Så du såg det fanns ludd, lät det vara och provade starta igen?

 

Dit jag vill komma är om du dammsög eller blåste bort luddet, om du lossade något medvetet eller om du kan ha ruckat på något av misstag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eeh?

Så du såg det fanns ludd, lät det vara och provade starta igen?

 

Dit jag vill komma är om du dammsög eller blåste bort luddet, om du lossade något medvetet eller om du kan ha ruckat på något av misstag..

 

Jag har skruvat bort fläkten med kyl platan från dator, sen blåste jag bort luddet. Så att inget blåst blev mot moderkortet eller annan del på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skruvat bort fläkten med kyl platan från dator, sen blåste jag bort luddet. Så att inget blåst blev mot moderkortet eller annan del på datorn.

Använde du ny kylpasta när du återmonterade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och endast mycket lite, typ som ett risgryn?

Typ en droppe från tuben, men det täckte över kontakt platan på chipen och lite på kanter med, så det kanske är inte så bra för små komponenterna på processor och grafikkortsprocessor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...