Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad erbjuder egentligen 123minsida.se?


elektronikfreak

Rekommendera Poster

elektronikfreak

Ett av många erbjudande från IDG o PC För Alla just nu är 3 nr av PC För Alla, några DVD filmer (Millenium-trilogin) samt 1 års GRATIS hemsida hos 123minsida.se (http://www.123minsida.se) men efter att ha mailat dom tycks allt väldigt luddigt vad de egentligen erbjuder.

 

Så jag ställer frågan här.

 

1. Erbjuds FTP upload? Har redan en klar sajt att trycka upp!

 

2. Erbjuds man att få ligga under egen .COM domän? Har redan registrerad .COM domän sedan flera år tillbaka!

 

3. Hur stora får bilderna vara dels i pixlar o dels i MB?

 

4. Hur mycket webutrymme erbjuds dvs hur stor får hemsidan vara samt hur mycket trafik erbjuds man per månad dvs hur stor bandvidd?

 

Har nämligen massa hemelektronik o studioelektronik som jag tänkte sälja av med som kommer från Hultsfredsfestivalen o som jag köpt av konkursförvaltaren.

 

Någon som har svar på ovanstående FYRA frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I 123 arbetar man i färdiga mallar där man kan välja tema och färger. Man får ha x antal bilder ( som kan kringgås) och man får omkring 40 sidor i kostnaden,

Man har särskild mall till fotografier som kan visas i slideshow. Det finns mallar för kontakt ( via mail) gästböcker bl.a.Man inte göra något som har med html att göra.

Jag har varit i kontakt med dem om det och de planerar inget inom snar framtid. Det begränsar användningen något.

 

När det gäller detta med COM, så kan mman få egen se-adress som är gratis om man prenumererar på ett helt år i taget.

När det gäller trafiken så är den obegränsad vad jag har märkt.

Man kan köpa till ytterligare flikar så sidan kan bli mycket stor. Varje flik har jag inte märkt någon begränsning på men det kan bli svårt för besökaren om den är för lång så det är bättre att dela upp i olika flikar.

Det är mycket lätt att sköta sidorn, vilket barn som helst bör klara det. ;)

 

OM du vill få reda på närmare hur en sida kan se ut , kontakta mig så får du min hemsideadress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

I 123 arbetar man i färdiga mallar där man kan välja tema och färger. Man får ha x antal bilder ( som kan kringgås) och man får omkring 40 sidor i kostnaden,

Man har särskild mall till fotografier som kan visas i slideshow. Det finns mallar för kontakt ( via mail) gästböcker bl.a.Man inte göra något som har med html att göra.

Jag har varit i kontakt med dem om det och de planerar inget inom snar framtid. Det begränsar användningen något.

 

När det gäller detta med COM, så kan mman få egen se-adress som är gratis om man prenumererar på ett helt år i taget.

När det gäller trafiken så är den obegränsad vad jag har märkt.

Man kan köpa till ytterligare flikar så sidan kan bli mycket stor. Varje flik har jag inte märkt någon begränsning på men det kan bli svårt för besökaren om den är för lång så det är bättre att dela upp i olika flikar.

Det är mycket lätt att sköta sidorn, vilket barn som helst bör klara det. ;)

 

OM du vill få reda på närmare hur en sida kan se ut , kontakta mig så får du min hemsideadress.

Tack för ditt svar. :)

 

Om jag förstår ditt svar rätt så...

 

1. FTP upload accepteras inte. :(

 

2. .COM domän accepteras inte. :(

 

3. Att göra klickbara thumbs ex i 300 * 225 pixlar direktlänkade till de stora bilderna i format 1200 * 900 skulle alltså vara ok!??

 

4. troligen fri trafik!??

 

Lite märkligt att IDG o PC För Alla som ska rankas som Sveriges största datortidning erbjuder ett så bedrövligt dåligt erbjudande. För mig låter erbjudandet med "123minsida.se" som ett erbjudande till den absolut äldsta generationen som just upptäckt datorer. Definitivt INTE för oss med lite datorvana. :(

 

Ditt klara svar gav mig dock den informationen att detta definitivt INTE är något för mig. :(:(:(

 

Är detta din sajt? http://www.tibbenes.se

 

Snygg sida o många vackra o fina hundar. :thumbsup: Själv har jag ett helt gäng katter! :D

 

Här är förresten en första testsida som jag knackade ner i "Anteckningar" för några veckor sedan.

http://www.elektronikfreak.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar inte på IDG, men PC för Alla vänder sig ju framför allt till dem utan större datorkunskap, vanliga hemanvändare vilka finns i många åldrar, och då kan möjligheten av att ha en enkelt upplagd webbplats med några sidor med information om sitt intresse och en gästbok mm vara mycket intressant.

 

IDG har ju andra tidningar som vänder sig till dem på företag eller med större datorkunskap. InternetWorld och TechWorld är två av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer alla dina 4 punkter med reservation för 2.an som jag ej vet. 123 har ju egen server och de erbjuder att ordna med en .se domän . Hur det ställer sig till en com-adress vet jag inte.

Jag lägger mina bilder på Photobucket och kopierar dem där i det normalstora ( inte tumbformatet ) och klistrar in. Då kan jag göra dem hur stora som jag vill, bara markera och dra.

 

Mja, det där med datorvana ... allt är relativt. Jag anser mig ha det( var med redan på DOS-tiden ) , men 123 är ett väldigt behändigt alternativ till den som inte har lust/tid/ork att hålla på och pula med programmering.Det är bara att tuta och köra så att säga.

Det finns folk som inte ens klarar av 123 och jag har hjälpt ett par stycken med att lägga upp deras hemsa och jag tillhör med äldsta generationen... :blush:

Yes. det är min hemsida. ( http://www.tibbenes.se/ ) Som du ser så har jag hoppat på en se-adress. Tjatigt med 123 inblandat.

Jag har kikat runt bland 23-sidor och du har rätt... det vimlar av "tanter" som skriver om sina intressen. :D

 

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elektronikfreak

Det stämmer alla dina 4 punkter med reservation för 2.an som jag ej vet. 123 har ju egen server och de erbjuder att ordna med en .se domän . Hur det ställer sig till en com-adress vet jag inte.

Jag lägger mina bilder på Photobucket och kopierar dem där i det normalstora ( inte tumbformatet ) och klistrar in. Då kan jag göra dem hur stora som jag vill, bara markera och dra.

Vad beträffar "tvåan" så tror jag att jag fått ett hyfsat klart svar direkt från supporten/kundservice på företaget ifråga. De accepterar bara .SE domäner!?? Lite märkligt egentligen eftersom företaget både finns i Norge, Danmark, Holland o Storbritannien.

 

Att lägga bilderna på Photobucket funkar naturligtvis bra eftersom Photobucket lär väl leva kvar ytterligare ett antal år i samma skepnad som de är idag. ;)

 

Mja, det där med datorvana ... allt är relativt. Jag anser mig ha det( var med redan på DOS-tiden ) , men 123 är ett väldigt behändigt alternativ till den som inte har lust/tid/ork att hålla på och pula med programmering.Det är bara att tuta och köra så att säga.

Det finns folk som inte ens klarar av 123 och jag har hjälpt ett par stycken med att lägga upp deras hemsa och jag tillhör med äldsta generationen... :blush:

Yes. det är min hemsida. ( http://www.tibbenes.se/ ) Som du ser så har jag hoppat på en se-adress. Tjatigt med 123 inblandat.

Jag har kikat runt bland 23-sidor och du har rätt... det vimlar av "tanter" som skriver om sina intressen. :D

Eftersom jag själv är född i början av 50-talet o min första dator var en gammal "Apple IIC" i mitten av 80-talet som sedan blev några Atari 520 o 1040 innan även jag också hamnade i PC världen i mitten av 90-talet så har även jag lite erfarenhet av de tidiga operativsystemen. Dock inte MS-DOS eftersom jag hoppade rakt in i MS Win 95. :rolleyes:

 

Jag syftade nog mest på att den äldre generationen dvs 65+ är gissningsvis den största växande gruppen av nytillkomna datoranvändare idag. Vilket naturligtvis är superroligt. Det trista skulle väl i så fall vara att många "äldre" tvingas in i datorernas värld för att kunna betala sina månatliga räkningar eller för att kunna boka en resa till solen.

 

Idag sitter inte pensionärskvinnorna o knypplar o virkar på sina PRO-träffar utan idag sitter de o chattar på nätet! :thumbsup:

 

Får jag fråga varför du satsat just på 123minsida.se? Frånsett naturligtvis att det är väldigt enkelt att få en sida i luften så är ju knappast priset - 800 kronor per år - speciellt attraktivt. Det finns ju mängder med webhotell som erbjuder betydligt attraktivare avtal med betydligt mer frihet för användaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1985 gick jag en kortkurs i Basicprogrammering vilket föranledde att jag blev ombedd att bli datorhandledare på mitt arbete.Vi var inte uppkopplade till någon stordator utan jag skötte allt, en systemdator + 5 arbetsstationer och det ropades ofta... nu har det låst sig.... lite nostalgiskt.

 

Jag strtade med en Texas ( 39a )med TiBasic och den kopplade jag till TV.n och förswökte lära mig programmering , det måste ha varit 83.( Jag har kvar den+ bandstationen och dess cartissar )

 

Mitt första windows var väl 3.0 har jag för mig.

Jag har alltid varit fashinerad över hur 1.or och 0-or kan skapa detta.

Såg förestenmin första fraktal 85 och den var i DOS. Tog många timmar att rita upp mot nu då det tar ett par minuter .

 

Jag det är kul att 65+-are är på G. Förr kände jag mig mycket ensam.Jag hade ju ICQ i slutet av 90-talet och blev påhoppad av småpojkar som inte trodde mig när jag talade om min ålder.

 

Jag är inte var att be om hjälp i datorsammanhang, det brukar vara jag som hjälper andra.Nästa vecka skall jag ut på vischan och hjälpa en kompis att få igäng hennes nyinförskaffade burk.

Jag har även hållit kurser i grundläggande datorhantering i ABF.s regi.

 

Varför jag satsade på 123 ??? Jag hade ju börjat med hunduppfödning och hon som jag hade lite sammarbete med tipsade på dem och vi startade samtidigt med var sin hemsa, så det är en slump faktiskt.Sedan har jag inte haft lust att byta då detta fungerar och jag får många besök.

Vad jag saknar är judst detta med att man inte kan lägga till något i HTML_kod. Det är en verklig miss.

t.ex susnet skulle jag gärna velat ha.

 

Det där med se-domäner, de i Danmnmar får naturligtvis .dk o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...