Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst nätverkskort som lägger av.


Vaati19

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har en bärbar HP EliteBook 8540p som funkar mycket fint, förutom i en avdelning: Det trådlösa nätverkskortet. Nätverkskortet har en viss tendens till att lägga ner när jag försöker hämta hem större filer som är ca 1-2 Gb stora, först går det snabbt och bra i hämtningen men den sjunker allt eftersom och till sist får jag en varningsikon på nätverksanslutningarna och nätverkskortet stängs av.

Detta sker mycket ofta, och ibland även vid vanlig surf och chatt. Men det blir aldrig så när jag spelar online-spel.

Nätverkskortet är av typen Intel Centrino Advanced-N 6200 AGN, nätverksdelaren är en SiteCom.

För att få tillbaka nätverksanslutningen måste jag starta om datorn, det funkar inte med att inaktivera/aktivera kortet, för då försvinner det helt från nätverktenheter.

Operativsystemet är av Windows 7 Professional.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har installerat nya drivrutiner för mitt trådlösa nätverkskort nu och det verkar inte bli bättre, jag märker ingen skillnad på något nätverk jag är ansluten till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är från sommaren 2010, och det har aldrig riktigt funkat riktigt ok. Men när det finns några datorer till i nätverket (6-7 stycken) så är det nästan lite bättre, för då förlorar jag inte anslutningen så ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du väl fortfarande garanti på datorn.

 

Har du prövat datorn hemma hos någon annan, dvs mot en annan bredbandsdelare (router)?

Går nedladdningen långsammare när det är fler datorer i nätverket så det är därför det går bättre? Överhettning?

Gäller det just fildelning eller gäller det även om du laddar ner en stor fil från en annan dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har prövat på flera ställen, och det blir ungefär samma resultat. Det sker både när man hämtar från internet så som när man hämtar från nätverksdiskar/datorer.

Temperaturen ligger runt 30 grader, så jag tror inte det är överhettning.

När det är filer som är runt ett par hundra Mb så går det fint, det är när jag ska hämta program som är 2 Gb stora jag blir störd. Men det går bättre när man tar emot från en nätverksenhet än från webben.

 

Jag känner fler med samma sorts dator, och alla har samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de 30 graderna hårddisken eller något annat?

 

Om ni är flera med samma problem så är det ju desto större anledning att vända sig till supporten. Då kan de ju ha tagit fram en fix.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaati19 skrev:

Jag känner fler med samma sorts dator, och alla har samma problem.

Cecilia skrev:

Om ni är flera med samma problem så är det ju desto större anledning att vända sig till supporten. Då kan de ju ha tagit fram en fix.

Eftersom det var i somras som datorn köptes så har den förstås inte allra senaste bios:en – så lägg helst in den (om det inte redan har blivit gjort):

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=4097214&prodNameId=4096169&swEnvOID=4053&swLang=36&mode=2&taskId=135&swItem=ob-89545-1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen finns det ingen riktig fungerande fix för detta, utan att HP har problem med de flesta trådlösa nätverkskorten. Men ett sätt som förhindrar att jag förlorar nätverket är att stänga av nätverkskortet innan jag loggar in, och förhindrar datorn att söka efter nätverk då. Sedan startar man den efteråt, och då funkar det fint ett längre tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...