Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskrift problem en rad kommer ej med.


Macke Mot

Rekommendera Poster

Hej Jag har stött på ett nytt problem som aldrig drabbat mig föut i alla fall.

jag har en sida i en bok som heter print den hämtar dtat från de olika bladen utanproblem. När jag vill skriva ut denna sida så kommer inte sista raden med den befinner sig ungefär i mitten av pappret. Jag har kunnat skriva ut sidan problem fritt tidigare, men inte längre. Den går att skriva ut från andra datorer utan problem via samma nätverks skrivare. Något verkar ju ha hänt i min Office 2007 eneterprise. Vid förhands granskning syns det bra har även testat med utskrift område och även ignorera utskrift område i print dialogen. Hoppas det finns någon som har någon ide. Mvh Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om problemet inte är går att återskapa på andra datorer får en att tro att problemet ligger i din installation av Excel.

 

Ett enkelt sätt att försöka fixa detta är genom att gå starta installationsprogrammet för Office/Excel och göra en reparation. Denna går att starta från Lägg till& ta bord program på kontrollpanelen.

 

Ett annat alternativ är att registrerar om Excel. Starta kommandotolken och navigera till mappen där Excel.exe ligger.

Skrive sedan

Excel.exe /unregserver

följt av

Excel.exe /regserver

Och låt oss hoppas att något av detta hjälper. Skulle tro att reparation enligt första alternativet även innebär att de senare kommandona körs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den snabba responsen dessvärre fungerar inget av dessa knep. Jag får med ca halva raden eller mindre. Har dessutom provat att flytta upp raderna ett nummer men ingen skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skriver ut bladet till en PDF-skrivare (om du har en) eller sparar som PDF-fil, finns felet även där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack än en gång för snabb feedback, jag har nu testat installera om skrivar driv rutinerna inget resultat skrivit den som pdf med cute pdf, då kommer allt med. Vet inte om det spelar någon roll just nu men testade att lägga till en rad under som inte heller kommer med merän vid write to file. Så allt under rad 20 blir ej bra med direkt utskrift från excel. Kan tilläga att jag har testat att skriva ut en lista från samma bok men annat blad där alla rader verkar bli med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske då att skapa om den sidan du har problem med? Eller är den svår att bygga om. Annars vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inga större problem att skapa om dem men tycker att det är väldigt lustigt att det bara slutar att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Excel kan vara lite lynnigt ibland. Men konstigt medger jag att detta ärende är då problemet bara visat sig på en dator.

 

Som jag vet inte mer än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom på en grej som gjorde att jag fick ut det jag ville ändrade rad höjden från 20 till 15 men egentligen vill jag ha 20 och har så haft. Men som det verkar på papprert så tar utskriften slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

kom på en grej som gjorde att jag fick ut det jag ville ändrade rad höjden från 20 till 15 men egentligen vill jag ha 20 och har så haft. Men som det verkar på papprert så tar utskriften slut.

 

 

idag löste jag troligen problemet på rätt sätt. Skall säga att jag har en HP Office Jet L 7590 att skrivat ut på. Det fanns en beskrivning på problemet på HP support. Man skulle helt enkelt välja bort dubbelriktad kommunikation i skrivar egenskaperna under portar. Varje dag lär man sig något nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...