Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Opera, firefox och IE hänger sig


putifar

Rekommendera Poster

Det är också möjligt att om någon kan kopiera en Windows-skiva till en DVD-skiva kan det fungera att installera från DVD-skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag skulle nog kunna fixa en windowsDVD senare idag,

Mitt tålamod spricker snart pga att internet dör och kräver 20 försök innan det startar igen.

 

Är det bara att kopiera alla program från C: till F:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skummade bara igenom och tänkte säkert fel eller något,

 

Jag fixar en DVD-WINDOWS skiva senare idag,

Tills dess hade jag tänkt att föra över programmen som jag installerat på min windows partition (C:) till F: där dom borde ligga, undrar därför om det bara är att kopiera programmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Program behöver normalt installeras om efter att Windows har installerats om. Det du kan göra är att spara installationsfilerna på F:. Du kan inte heller flytta installerade program från en partition till en annan eftersom registret fortfarande pekar ut att programmet finns på C:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förberätt F: med installfiler på de programm jag hade på c:

återkommer senare idag i hopp om att jag har en WINDOWS-DVD : )

 

ser fram imot en ominstallation, känns som att ge sin dator en fotmasage efter en lång vandring tillsammans.

Återkommer runt 18 - 19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag 2 DVD/CD läsare och en CD läsare

kopplat in lite och prövat men är inget bra på sånthär,

När jag kopplade in CDläsaren (alltså den utan stöd för dvd) och satte in en cdskiva fick jag upp en error angående input/output.

 

Och med DVD/CD läsaren fick jag samma resultat som på orginal läsaren. bara DVD, ingen CD.

 

Vad ska jag göra? Har jag kopplat fel? jag har bara kopplat IDE kabel och DC input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var och hämtade orginalcdskivan till datorn hos vännen min för en stund sen, han ringde och sa att han hittat den.

 

på den står det "fujutsu simens product recovery cd-rom

Windows XP Home Edition-SP2

 

mjukvaran på denna recovery CD-ROM har förinstallerats på din hårddisk av fabriken och får endas användas för säkerhetskopiering och återställning av dir Fujutsu Simens Computers datorsystem. etc

Får endast distribueras med en ny Fujitsu Siemens PC

 

jag är fortfarande orolig att allt som ligger på F: ska försvinna, speciellt min musik som jag lagrat i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledsen, men jag har saker jag måste göra, jag kan inte vara på Eforum jämnt.

 

Med en vanlig standard Windows-skiva vet jag att man kan lämna en partition orörd, i ditt fall F:, men vad sådana här "recovery"-skivor gör är alltid svårt att veta eftersom det är datortillverkaren som tar fram dem. Kommer din vän ihåg hur installationen gick till förra gången? Kunde han under installationen välja t ex hur stor partition som Windows skulle få eller gick hela installationen automatiskt utan att han gjorde något alls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, eftersom hårddisken var tom gjorde vi allt från scratch, minns nu, det var ett tag sen. frågade om det var samma skiva etc och det var det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag köpte datorn av honom billigt eftersom hårddisken var sönder, köpte en hårddisk och så installerade vi allt på den och han visade hur man gjorde partitioner etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni då gjorde partitionerna under installationen bör det inte vara något problem att nu endast formatera C: och låta F: vara. Skriv ner på ett papper hur stora C: och F: är så att du ser skillnad på dem under installationen eftersom det inte är säkert att de har kvar samma bokstäver.

 

Men om du känner dig osäker skadar det ju inte att bränna ut det viktigaste på F: på några DVD-skivor. Har du kommit ihåg att kopiera favoriter/bokmärken, mejl (om du har sådana på datorn) och eventuella inställningar som behövs för internetanslutningen från C:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det varierar ju lite vad man behöver, men om man har en trådlös förbindelse så är det ju bra att ha koll på vad man har för krypteringsnyckel (lösenord) för att nå routern. En del operatörer kräver ju någon sorts inloggning. Har man ett mejlprogram så är det ju bra att skriva ner inställningarna där så att det inte blir problem att läsa/skriva mejl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur formaterar jag C:?

när jag stoppade in skivan fick jag 2 alternativ, installera NY win xp eller reparera.

 

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska välja installera. I ett senare steg får du upp en lista på partitioner och där väljer du att ta bort C: och sedan skapa en ny partition på det då tomma utrymmet. I samband med att du skapar den nya C:-partitionen kommer den att formateras.

http://www.tipsomvista.se/guider/96-windows-xp/430-installera-eller-reparera-windows-xp.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...