Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CCNA / CCNP Finns det jobb?


Nissefix

Rekommendera Poster

Hej.

Jag går just nu och läser CCNA på högskolan och även några delkurser i hårdvara, operativsystem.

Till hösten startar CCNP. Jag har försökt att få fram hur många som fått jobb efter skolan

men det är inte lätt att få ngn information. Så min fråga till er där ute är följande

Är det ngn chans till jobb efter CCNA om man vill komma ut på arbetsmarknaden och få

erfarenhet eller skall man satsa även på ccnp via skolan eller certifiera privat.

Skulle vilja få tips på hur andra har gjort och vad som krävs ute i verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt kan man säga att certifieringar på ingångsnivå (som CCNA) behöver kompletteras med erfarenhet/relevant praktik. Då kan man bli kallad till intervju där man får chans att sälja sig själv.

 

Det finns många CCNA så självklart är CCNP mer av en fjäder i hatten. Fortfarande så att erfarenhet "slår" bättre dock.

 

Ett tips kan vara att planera för båda eventualiteterna. Dvs lägg ut krokar, jaga kontakter etc för ett RELEVANT jobb när du har din CCNA. Får du napp, kör på det! Om inte - läs vidare till CCNP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...