Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HD 5770 ger blå skärm efter install av drivrutiner (i Win 7)


eduroom2

Rekommendera Poster

Efter en ren installation av Win 7 med drivrutiner för moderkortet Asur P5N-D, uppdatering av Win 7 försöker jag installera nya drivrutiner för HD 5770 (Asus) och resultatet blir blå skärm när jag rebotar.

Har försökt med gamla drivrutiner.Tagit bort Catalyst och gjort en ren drivrutins installation.

Resutat, blå skärm vid rebot.Gjort en nyinstallation av Windows 7, blå skärm efter uppdatering Ända sättet för att få det att fungera är att starta i felsäkert läge och ta bort drivrutinerna. Kortet blir då i enhetshanteraren åter ett vanligt vga kort. Någon som löst problemet?

eduroom

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som lösningen är att inte uppdatera Windows.

Tyvärr är det ofta så här:

1) Uppdatera man inte Windows riskerar man att datorn invaderas av skitprogram så datorn inte fungerar.

2) Uppdaterar man Windows riskerar man att datorn inte fungerar för den uppdaterade Windows versionen är inte kompatibel med hårdvarans drivrutiner.

 

Har datorn fungerat förut?

Med annat operativsystem?

I så fall återgå till detta.

Annars verkar det ju som att lösningen är att inte uppdatera W7.

 

Det här är ett välkänt problem med Windows, att datorn upphör att fungera efter uppdatering, lägg märke till "traditionsenliga rapporterna".

http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.151916

 

Själv har jag under de senaste 15 åren råkat ut för det 4 gånger på jobbdatorn.

(att den upphört att fungera efter uppdatering)

Och det har blivit att återgå till den tidigare icke uppdaterade versionen.

För få en jobbdator som fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Vilken Windows 7 32 eller 64-bitars?

Vilken BIOS-ver?

Kanske skulle testa att uppdatera den tror detta är senaste: P5N-D BIOS 1401 2010-07-01 (men du måste själv kolla för ditt specifika moderkort).

 

Hinner du se error/stop koder eller annan info vid blue screen, så skriv ned detta.

 

På AMD:s forum är det ett par nystartade trådar om liknande problem med BSOD och HD 5770. Kan vara värt att hålla dessa under koll?

Errors while updating driver och Radeon XFX hd 5770 bsod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...