Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad betyder "saknade token"?


Ingen annan

Rekommendera Poster

Har lagt upp, minst 100 st webbfotogalerier. (www.falubilder.se ) Har inte varit några problem på min förra dator. Har nu en ny, med Win 7 Pro (64 bittars). Adobe CS3 har instalerats efter vissa problem. Photoshop fungerar riktigt, tror jag. Försöker skapa fler webbfotogalerier men får detta meddelande.

 

"Det uppstod ett fel vid inaktiveringen av kontroller för saknade token. En del filer eller mappar för det markerade formatet kan saknas" (meddelandet är riktigt avskrivet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat på de föreslagna adresserna - men förstår inte vad jag ska göra. Har installerat om hela CS3. Hjälpte inte!

 

"Det uppstod ett fel vid inaktiveringen av kontroller för saknade token. En del filer eller mappar för det markerade formatet kan saknas"

 

Felmeddelandet tycker jag tyder på ett allvarligt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Sökte på Token i CS3:

 

 

Stilar för webbfotogalleri

I Photoshop finns en mängd olika stilar som du kan använda på ett webbfotogalleri. Om du är en van användare och har erfarenhet av HTML kan du skapa en ny stil eller anpassa en stil genom att redigera en uppsättning HTML-mallfiler.

 

De stilar för webbfotogallerier som ingår i Photoshop finns i separata mappar på följande platser:

 

Windows Program/Adobe/Photoshop CS3/Presets/Web Photo Gallery.

 

Mac OS Adobe Photoshop CS3/Presets/Web Photo Gallery. Namnet på mapparna visas som ett alternativ på menyn Stilar i dialogrutan Webbfotogalleri. Varje mapp innehåller ett antal HTML-mallfiler som används av Photoshop när galleriet skapas:

 

 

 

Caption.htm Bestämmer layouten för den bildtext som visas under varje miniatyrbild på startsidan.

 

FrameSet.htm Bestämmer layouten för de ramar som används för att visa sidorna.

 

IndexPage.htm Bestämmer startsidans layout.

 

SubPage.htm Bestämmer layouten för gallerisidorna där bilderna visas i full storlek.

 

Thumbnail.htm Bestämmer layouten för de miniatyrbilder som visas på startsidan. Varje mallfil innehåller HTML-kod och variabler. En variabel (token) är en textsträng som ersätts av Photoshop när du ställer in motsvarande alternativ i dialogrutan Webbfotogalleri. En mallfil kan till exempel innehålla följande TITLE-element som består av två HTML-koder som omger en variabel (token):

 

<TITLE>%TITLE%</TITLE>

 

När galleriet genereras av Photoshop med hjälp av mallfilen ersätts variabeln %TITLE% med den text som du har angett i Platsnamn i dialogrutan Webbfotogalleri.

 

Om du vill skaffa dig mer ingående kunskaper om en stil kan du öppna och studera dess HTML-mallfiler med en HTML-redigerare. Eftersom bara standardvarianten av ASCII-tecken får användas när man skapar HTML-dokument, kan du skapa, öppna och redigera sådana dokument med en vanlig textredigerare, till exempel Anteckningar (Windows) eller TextEdit (Mac OS).

 

 

Om nu detta ger dig mera info om vad Token står för.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar! Ska studera det närmare. Hoppas att inte felet beror på att mitt installerade Win 7 Pro är ett 64bittars sådant. Hade ganska stora problem med bara att få ett fungerande CS3 på min nya dator. De stilar jag använder är sådana som jag själv har anpassat. Mina sajter har jag också knåpat till, så jag betraktar mej som ganska kunnig inom området, trots mina 73 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Olle Munter

Ja man får pröva sig fram, men ska CS3 gå till windows 7, det undrar jag. Jag använder CS3 på XP Pro, men har kollat att den inte - ska funka till 7:an. Jag kan ju ha fel, men har inte vågat installera den på min 2 år gamla laptop, där jag kör Windows 7 Ultimate. Apropå dina 72 bast, så ligger jag inte långt efter. Är inne på 70 i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckats installera CS3 på Win 7 Pro dator! På Win 7 Home Premium gick det inte. Måste uppgradera till Pro. Får se hur jag går vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-47054-0-29063900-1294069567_thumb.png

HJÄLP !Var börjar jag, för att rätta till detta problem? Datorn är en ny Acer med Win 7 Pro, 64bittars. CS3 är, efter viss möda, installerat på datorn. Verkar fungera som det ska, utom detta med att göra Webbfotogallerier.

 

CS3 har tidigare körts på en DELL med Xp Pro, uppgraderat till Win 7 Pro, 32bittars.

 

Har stor erfarenhet av att producera Fotogallerier till Webben (www.falubilder.se)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

post-47054-0-29063900-1294069567_thumb.png

HJÄLP ! Vad betyder "Saknade token" frågade jag för en tid sedan. Fick några tips men lyckades inte förvalta dessa. Har sedan haft annat för mej, en tid. I går kväll kollade jag svaren igen. Hittade ett som hänvisade till ett svar från 2004, där det stod "Installera om". Jag gjorde det, installera om Photoshop CS3 och Bridge. Efter vist strul, (CS3 ska ju inte gå att köra under Win 7), så fungerade det helt plötsligt. Tackar Er för visat intresse. För att lyckas måste Win 7 vara minst Pro varianten, och den har jag uppgraderat till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...