Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synkronisera kalender (HTC) med Outlook!


Veros

Rekommendera Poster

Hej!

 

jag har en HTC Desire och skulle vilja synkronisera min kalender i mobilen med min jobb kalender men INTE E-POST. Både jobb mailen och telefonen har stöd för exchange.

 

När jag försöker synkronisera säger mobilen att det är för mycket meddelande och att jag måste radera några först och försöka igen. Detta tolkar jag som att mobilen försöker synkronisera både mailen och Outlook men jag vill bara ha kalender, hur fixar man det???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen Desire men i Desire HD så kan du i ActiveSynk-inställningarna välja att synka enbart e-post, kalender, kontakter eller valfri kombination av dessa tre.

 

Vad har du för val när du öppnar ditt konto från (startsidan) Meny > Inställningar > Konton och synkronisering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för val när du öppnar ditt konto från (startsidan) Meny > Inställningar > Konton och synkronisering?

 

Först 2 val som man kan bocka för/av bakgrundsdata och auto-synk. Därefter står de konton jag har facebook mfl och neders "lägg till konto".

 

Tar jag "lägg till konto" och sedan "Exchange ActiveSync" så kan jag bara skriva in e-post adress och sedan lösenord och "nästa" och därefter börjar synkningen och ovanstående medelande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen... Provade att skriva in ett lösenord samt adress som jag viste var fel och fick samma meddelande då. Provade istället att ändra språk till engelska i mobilen men då får jag istället meddelandet "Authentication faild. Please verify your username/ password... (?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först 2 val som man kan bocka för/av bakgrundsdata och auto-synk. Därefter står de konton jag har facebook mfl och neders "lägg till konto".

 

Tar jag "lägg till konto" och sedan "Exchange ActiveSync" så kan jag bara skriva in e-post adress och sedan lösenord och "nästa" och därefter börjar synkningen och ovanstående medelande...

 

Om du försöker lägga in uppgifterna via manuell inställning, går det bättre då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen Desire men i Desire HD så kan du i ActiveSynk-inställningarna välja att synka enbart e-post, kalender, kontakter eller valfri kombination av dessa tre.

Det är så det fungerar med en vanlig Desire också, möjligtvis kommer han att få se en synkning av senaste dagarnas mail till det kontot en gång men så fort han gått in i synk-inställningarna och ställt in vilken/vilka av kalender, mail och adressbok han vill synka så är det det som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så det fungerar med en vanlig Desire också, möjligtvis kommer han att få se en synkning av senaste dagarnas mail till det kontot en gång men så fort han gått in i synk-inställningarna och ställt in vilken/vilka av kalender, mail och adressbok han vill synka så är det det som gäller.

 

 

Hej!

 

Ja det blir samma sak med manuella inställningar. Kan det vara så att jobbservern kan blockera försöken? Pratade med vår IT-ansvarige och han menade på att det inte skulle finnas någon sådan blockering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blir samma sak med manuella inställningar.

Det låter rimligt, jag förstod aldrig riktigt vad det skulle göra för skillnad.

 

Kan det vara så att jobbservern kan blockera försöken?

Nej.

 

Du får nog berätta lite mer om vad du har gjort om du ska få hjälp. Dessutom kan du ju förklara vad du har för invändning mot mailen. Det är inte så att den nödvändigtvis kommer att hämta en massa mail utan att du ber om det. Under Inställningar - Konton & Synkronisering - Exchange ActiveSync kan du bocka i vad den ska synka och hur ofta.

Vad står det där? Vad har du för tidplan inställd och vilka ActiveSync-tjänster har du ikryssade? Under respektive tjänst står det när den senast lyckades, eller om den inte lyckades. Vad står det där? Hur vet du att den misslyckats? Kan det vara så att du helt enkelt inte bockat i att den ska visa Exchange-kalendern i din kalender (Menu - Mer - Kalendrar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

 

Du får nog berätta lite mer om vad du har gjort om du ska få hjälp. Dessutom kan du ju förklara vad du har för invändning mot mailen. Det är inte så att den nödvändigtvis kommer att hämta en massa mail utan att du ber om det. Under Inställningar - Konton & Synkronisering - Exchange ActiveSync kan du bocka i vad den ska synka och hur ofta.

Vad står det där? Vad har du för tidplan inställd och vilka ActiveSync-tjänster har du ikryssade? Under respektive tjänst står det när den senast lyckades, eller om den inte lyckades. Vad står det där? Hur vet du att den misslyckats? Kan det vara så att du helt enkelt inte bockat i att den ska visa Exchange-kalendern i din kalender (Menu - Mer - Kalendrar).

 

 

Hej!

 

löste problemet nu.. Problemet var att jag skrivit in fel server vid manuella inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...