Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Undrar om RAM-minnet passar


PCpojken

Rekommendera Poster

Hej! Jag håller på att bygga egen dator och det är bara Ram-minnet, Processor och Windows 7 kvar.

Så min fråga är vet nån om ett Corsair TW3X4G1333C9A Ram -minne (2X2GB) skulle funka på Asus P7P55D-E-LX moderkort eller är det nån skillnad hurudant det är. Eller bara att det funkar på processorn?:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moderkortet benämns "P7P55D-E LX" om man ska vara petig, och det ska man om man vill få några rätta träffar på sökningar. ;) Men hursomhelst så har tillverkare av moderkort kompatibilitetslistor, eller Qualified Vendor Lists, över sina diverse olika modeller. I QVL:en listas minnen som har blivit testade och godkända för ett visst moderkort. Och givetvis finns en QVL även för ditt kort – gör en sökning på

P7P55D-E LX uppe till vänster här:

 

http://support.asus....SLanguage=en-us

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEj! Jag har kollat på listan och det står inget om RAM-minnet på QVL. Betyder det då att det inte alls funkar med moderkortet?:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så skulle jag inte ha varit orolig över att använda ditt minne. Och detta även om det här med att använda minne som inte finns med i QVL:en inte är något man bör rekommendera. Erfarenhetsmässigt så vet jag emellertid att det oftast funkar bra ändå.

 

Men nu i ditt fall så rekommenderar jag att göra en uppdatering av moderkortets bios, och det eftersom det så gott som alltid kommer uppdateringar för bättre minneskompatibilitet efter att moderkort har varit ute på marknaden ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...