Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur bli av med direktadresserad reklam?


Milkman

Rekommendera Poster

Jag är så läss på direktadresserad reklam från ex. Postkodsmiljonären.

Har inte varitmed, tänker inte börja, har häller aldrig beställt något utskick.

Kan man testa att skicka in ett brev i det portofria kuvertet & be dom vänligt men bestämt att avregistrera en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Jag är så läss på direktadresserad reklam från ex. Postkodsmiljonären.

Har inte varitmed, tänker inte börja, har häller aldrig beställt något utskick.

Kan man testa att skicka in ett brev i det portofria kuvertet & be dom vänligt men bestämt att avregistrera en.

 

Vill minnas att jag sökte upp Postkodslotteriet på nätet. Där skrev jag ett mail till dom och bad dom sluta skicka hem en massa som hade med deras lotteri att göra. Poängterade att jag inte alls var intresserad.

 

Sedan dess har jag inte fått hem mera från Postkodslotteriet.

 

I övrigt kan du sätta upp en lapp på brevlådan "Ingen reklam, tack!"

...om du inte vill fortsätta söka upp dom på nätet, och skicka arga mail. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I övrigt kan du sätta upp en lapp på brevlådan "Ingen reklam, tack!"

Jag har två väl synliga lappar på dörren, "Ingen reklam tack!" & "STOP Ingen reklam eller försäljning!".

Somliga reklam utdelare är inte läskunninga, gäller även ibland posten.

 

Tyvärr ringer Comhem, Dammsugsnasare, Hembagare m.fl. på dörren & vill sälja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två väl synliga lappar på dörren, "Ingen reklam tack!" & "STOP Ingen reklam eller försäljning!".

Somliga reklam utdelare är inte läskunninga, gäller även ibland posten.

Sådana lappar hjälper inte mot direktadresserad reklam utan Posten är skyldig att dela ut all direktadresserad reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana lappar hjälper inte mot direktadresserad reklam utan Posten är skyldig att dela ut all direktadresserad reklam.

Det är ganska sorgligt att de aldrig gör något åt den lagen. Den kom väl ändå till för att ingen diskriminering och/eller censurering av samhällsinformation skulle ske, ex. att endast direktadresserad reklam från vissa partier gick i lådorna vid val, inte för att vi skulle överösas med falska löften om lotterivinster och annan sörja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådana lappar hjälper inte mot direktadresserad reklam utan Posten är skyldig att dela ut all direktadresserad reklam.

Viss oadresserad reklam delas ut av Posten, sådan reklam som är adresserad är de (tyvärr) tvugna att dela ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...