Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fick dubbla gmail-konton men vill bara ha ett


Yoga

Rekommendera Poster

När jag skaffade min först gmail så hade jag mitt namn precis som jag ville i adressan.

 

När jag senare skaffade en blog hos google (blogger) använde jag en gammal (swipnet)-adress som användarnamn. Man behövde ingen gmail då för att få ha bloggen.

 

Senare var man dock tvungen att ha en gmailadress i sitt google-konto. Jag kunde då inte få min gmail-adress av ngn anledning (jag missade säkert ngt) så jag fick skapa ett tillfälligt användarnamn i mitt googlekonto för bloggen. Detta blev även till en gmail i mitt goggle-konto.

 

Vilket resulterade i en gmail-adress jag aldrig använder och inte heller vill ha som mail-adress.

 

Jag har ställt frågan innan ngn gång men tänker att det kanske har hänt ngt på denna front. Googles hjälp är noll och de går inte att nå dom vad jag vet. Det finns bara ett "hjälpcenter" med allmäna frågor och svar som inte hjälper mig.

 

Jag undrar om ngn vet ifall det idag går att byta sin mailadress på sitt google-konto? jag vill alltså ha in den gmail som jag anvönder istället för en som jag bara var tvungen att hitta på för att få full funktion i min blog en gång.

 

Hade det gått att importera min blog hade det löst problemet. Men det går inte - endast text kommer med då man exportera bloggar i blogger, inga bilder och foto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=) jag är ingen höjdare på att förklara ibland,

 

Jag har två konto. På den ena har jag min gmail. På det andra har jag min blogg. Problemet är att det inte går att "smälta ihop" dessa - utan att jag förlorar min mailadress.

 

Google accepterar inte att man byter gmailadress i sitt googlekonto... tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari, jo jag tänkte det men det verkar inte gå, jag kan inte hitta någonstans där man kan kontakta google för personligt svar, har jag missat ngt? hoppas det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...