Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstigt problem med internet.


idås

Rekommendera Poster

kom hem och skulle spela idag, datan var på från igår och då hade jag inget fel. nu kan jag gå in på hemsidor och vissa spel som tex. heroes of newerth. men kan ej logga in på msn, gå in på hotmail.se eller facebook.com men kan besöka eforum, google, flashback mm. kan inte heller logga in på wow vilket som stör mig mest eftersom jag är snart 85 hehe.

 

någon som har en aning om vad det är för fel ?. har startat om modem dator och router utan lycka :/.

 

tackar så mycket på förhand för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

verkar som om du tappat inställningar.

Kontrollera Internet Explorer, Verktyg och Internetalternativ, fliken Anslutningar, sedan knappen LAN,

markera ur/ta bort allt som har med proxy att göra.

Om du använder Firefox, följande,

Verktyg, Inställningar, fliken Avancerat, och sedan fliken Nätverk, knappen Inställningar, markera i ingen Proxy.

 

I båda fallen starta om datorn efter eventuell ändring, och testa igen.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du internet via Telia kan det bero på problem hos dem.

 

Från Telias Driftinfo

2010-12-09 20:35

 

För tillfället har vi störningar på vissa dns-servrar vilket kan påverka bredbandssurfen för vissa kunder. Felsökning pågår.

 

Jag har Telia ADSL och även Telia uppkoppling via mobilen. Vissa siter kan jag inte nå medans andra fungerar utan problem.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag har telia, jag antar att det är det som är problemet, nu får jag wow error ist = inte fel med internet iaf. men hört attfacebook är konstigt för flera andra också. men ska prova att komma mina inställningar på explorer också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni skulle ju då kunna pröva med att använda en annan DNS-server, t ex OpenDNS 208.67.222.222. Man kan ändra det i inställningarna för nätverksanslutningen, egenskaper för TCP/IP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...