Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft Flight Simulator X startar ej


oveverner

Rekommendera Poster

Jag har problem med Microsoft Flight Simulator X.

Har haft programmet på min bärbara Asprina 8920 sedan i somras sedan jag fått ”Vistan” ominstallerad och programmet har gått bra ända tills för en månad sedan då jag inte kan starta det längre, det går igång 25 sekunder sedan kommer dialogrutan ”programmet svarar ej ”och sedan ”programmet har slutat att fungera”

Jag har installerat om programmet med samma resultat.

Jag har även installerat programmet på en dator med XP och där fungerar det.

HUR LÖSER JAG PROBLEMET ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att besöka Windows update (från Kontrollpanelen) och ladda ner OS-uppdateringar ända tills det inte finns något mer att ladda ner och installera. Vista bör (skall) som lägst ha servicepack 2, och helst sen också den s k plattformsuppdateringen innehållande bland annat DirectX 11.

 

Och apropå DirectX så behöver du förmodligen också ladda ner det separat härifrån också:

http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=3b170b25-abab-4bc3-ae91-50ceb6d8fa8d

Det är "juni 2010"-uppdateringen, och kör in hela det paketet istället för att bara använda dig av filen dxwebsetup.exe. För om du packar upp och installerar hela paketet så skrivs även äldre och eventuellt korrupta filer över istället för att bara nyare filer läggs till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...