Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Irriterande meddelande efter uppdatering av AVG


FluH

Rekommendera Poster

Med min uppdatering av AVG antivirus befarar jag att jag fått med något som inte platsar i min dator.

Varje gång jag startar upp datorn, dyker det upp en mängd fönster som måste stängas för att uppstarten skall fortsätta. Likadant är det varje gång jag öppnar program. Rubriken i fönstret är "Felaktig minnesavbildning":

"C:\Windows\system32\AVGRSSTX.DLL är antingen inte utformat för att köras på Windows eller så innehåller det ett fel."

Tilläggas bör att jag använt AVG länge och utan problem, men nu hände något. Jag blir inte av med fönstret, utan måste klicka bort det varje gång jag öppnar ett nytt program och varje gång jag startar datorn (Det gäller då alla program som startar samtidigt med Windows).

Jag är naturligtvis tacksam för om någon har lösningen på detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tackar för tipset, men det fungerade inte.

I stället avinstallerade jag AVG 10 och installerade om AVG 9, och då försvann eländet.

Men jag kan ju inte använda ett gammalt antivirusprogram...

Har du något tips om ett annat gratisprogram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu hittade jag rätt google-ord. Ditt problem verkar hänga ihop med att tidigare AVG-version inte är komplett avinstallerad. Här är instruktioner för hur man ska uppgradera från tidigare AVG-versioner till 2011: http://forums.avg.com/ww-en/avg-free-forum?sec=thread&act=show&id=110317

 

Annars finns gratis Avast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej. Fick du ordning på datorn? Jag har nämligen samma problem som du m textrutan som dyker upp titt som tätt med felaktig minnesavbildning.... Jag kör också med AVG virusskydd. Trodde det var ett virus först men det verkar det inte vara?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har frångått AVG och använder i stället Microsoft Security Essentials. Det var kaos innan jag fick datorn ren från AVG, många har drabbats av samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...