Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spelare som klarar ISO-filer


Henlfern

Rekommendera Poster

Hej

 

Funderar på att göra iso-speglingar av alla mina DVD-skivor och boxar så jag kan spela upp dem via datorn i stället för att hålla på och sätta i skivor när jag vill titta på något i DVDn.

 

I min fantasi hade det ju varit trevligt med ett program där man kan ange var alla iso-filer ligger, sedan listar programmet det, man kan på något sätt kategorisera iso-filerna och kanske till och med scanna in omslaget för att det lättare ska gå och välja mellan.

 

Är det någon som vet om det finns något sådant program? Hade helst velat ha något slags grafiskt gränssnitt och inte bara en lista...

 

/A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC kan spela ISO-filer.

 

Jo det vet jag, men vad jag är ute efter är ju ett program som i helskärmsläge låter mig bläddra mellan olika iso-filer, och kanske andra mediafiler också, med möjlighet att lägga till filmomslag och dylikt.

 

/A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tack för tipset. Tyvärr var ju programmet rätt gammalt och det gick heller inte att ladda ner där. Kunde heller inte hitta det någon annanstans... Men av beskrivning att döma så är det ett sådant program jag letar efter:

 

"ISO-Organizer is a program that helps you keep track of all your ISO files. Instead of having folders full of ISO files with strange abbreviated names, ISO-Organizer allows you to categorise them and associate clipart with the front and back covers. Within the program you can navigate the categories and view the covers - allowing you to easily locate the ISO image you are looking for."

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Rekommenderar dig att köra XBMC då detta program kan det mesta och börjar bli väldigt stabilt och bra. Gratis opensource mjukvara som kan spela det allra mesta med snyggt GUI och bra funktioner för att "scrapa" information från IMDB, thetvDB, MTV med mera (dvs ta hem omslag, information, bilder, ratings m.m.).

 

http://xbmc.org/

 

Själv har jag även använt Popcorn Hour som också den kan spela det mesta men är inte lika flexibel. Twix spelarna kan nog köra ISO de med. Lösningarna är många men för en fullständig medialösning rekommenderar jag att ha en PC med XBMC men vill du ha en enkel lösning så titta på mediaspelare som Popcorn Hour eller Twix eller nya Boxee som har mjukvara baserad på just XBMC vad jag förstår.

 

Lycka till,

 

Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack för tipset om XBMC. Jag har bara hunnit testa det på min bärbara Mac, men det är precis något sådant här jag är ute efter. Tackar!

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...