Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SVT1 Hemelektronik just nu 20101125 21:12


jannejanne

Rekommendera Poster

Rörigt program. Ett sådant fladdrande mellan inslagen gjorde att jag nästan tappade intresset.

När man skulle sitta ner tillsammans med konsumentrådgivaren och nån mer expert på kreditlagen, så gör man det i en bullrig restaurang.

 

Men det blir väl bättre.;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Rörigt program." instämmer, jag tappade intresset och stängde av. Upplägget kändes ju ungefär som reklam mellan program i kommersiell kanal. Med en stunds mellanrum kommer samma reklam på nytt.

5minuter datorköp hos Dustin Home, 5 minuter test av Wii, PS3, Xbox, 5minuter kurs i teckenspråket (för döva) och så igen 5minuter datorköp hos Dustin Home, osv.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
VX_Revolution

Ja, jag håller absolut med. Känns som att SVT har tittat för mycket på TV3´s Lyxfällan, särskilt på grund av den ekonomiska biten av programmet där man "hjälper" folk med ekonomin. Konsumentdelen är väl okej, men man skulle vilja ha mer kortfattat och rakt på, så som Plus var förut med Sverker.

Längden på programmet är inte fel, men som sagt så borde man fokusera på det tidigare med de konsumenträttsliga frågorna, nu i och med att Charlie & Mattias kom in i bilden så blev det 50 % konsumenträttsprogram och 50 % likt Lyxfällan.

Båda programidéerna var bra men de ska inte blandas ihop tycker jag, och dessutom har ju Leif GW Persson gått från Efterlyst på TV3 till Veckans brott på SVT.

 

Slutsatsen vi kan dra av detta är att televisionen inte alltid förändras till det bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...