Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7


BillyDeKid

Rekommendera Poster

Hej Alla, Jag nyligen köpt en bärbar dator med Wimdows 7, om jag exempelvis går till alla program och trycker så dialogrutan ska komma fram så fladdrar det fram och tillbaks flera gånger och man får trycka flera gånger för att det ska bli still. Likadant om man gör det i webläsaren och vill ha fram favoriter fladdrar det fram och tillbaks tio gånger innan det blir still, jag har även Firefox men det är likadant med den om jag går till bokmärken. Kan det vara operativsystemet som är ostabilt? Tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

detl åter ju underligt.

Vilken typ av dator? Märke, modell?

Skulle kunna vara ngt med grafikdrivrutiner som inte är korrekt.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tack för svar Mats, modellen är en ny Dell Inspiron 1564 med 64-bit operativsystem, I3-processor,

grafikkortet hittar jag inte några uppgifter på. Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontrollerat på Dells webbplats om det har kommit ut några nya drivrutiner för datorn? Eftersom datorn är ny borde du också ha möjlighet att få support från säljaren och/eller Dell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, det verkade som det fungerade med nya drivrutiner från Dells webbplats, där fanns fyra för just grafikkortet, jag laddade ner en av dom och det blev stor skillnad. Totalt fanns där 32 till olika delar för datorn men jag vet inte om jag ska installera alla, för nu är det inga mer fel som jag upptäckt.

 

Alexa skrev att jag inte behövt starta en ny tråd i detta ämne utan gjort en påmminelse, om jag ville ha mer hjälp. men var gör man det? och när man svarar som jag gör nu ska man använda svara direkt under, eller knappen lägga till svar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är nyare drivrutiner på webbplatsen än i datorn skulle jag uppdatera datorn för det är rätt vanligt att det upptäcks en del buggar när datormodellen är ny. Även om du inte har något problem idag så kanske det blir en krasch vid något annat tillfälle om du inte uppdaterar dem.

 

Jag skulle tro att Alexa menade att du skulle ha skrivit ett nytt inlägg i den här tråden och skrivit typ "Är det ingen som kan hjälpa mig vidare?".

 

Om man använder Snabbsvar så har man inte tillgång till funktionerna för att ladda upp filer, förhandsgranska sitt inlägg och en del alternativa inställningar. Om man kommer på att man vill använda dessa när man redan har skrivit en hel del av sitt svar i snabbsvarsrutan kan man klicka på knappen "Använd full redigerare" för att få tillgång till alla funktionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...