Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

GRÖN-GUL SKÄRM!!


Danne1345

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har råkat ut för något mycket märkligt. Min bildskärm (helt ny) har en grön-gul nyans! Det gör att inga färger visas ordentligt. Jag har kollat kontakten mellan dator och skärm, helt ok.

Ytterligare ett problem: jag har tagit hem drivrutinerna för skärmen och när jag försöker att packa upp dom (eller köra direkt från webplatsen) då får jag en ruta där det står ”Det finns inte utrymme för att utföra denna åtgärd”. Datorn är helt ny och det finns 445 gb ledigt utrymme!! Ett sådant problem har jag aldrig hört talas om och ingen i min omgivning kan säga vad detta är för fenomen. :blink:

Skärmen är en ACER LCD, P205H. Datorn är en Inspiron Zino HD. Jag gjorde följande uppdateringar. Processor: AMD X2 6850E (1,8 GHz, 512 KB)Minne: 6 144 MB 800 MHz DDR2-minne med dubbla kanaler. Grafikkort: 512 MB ATI Radeon HD 4330, op.sysytem Win 7. Både skärmen och datorn är helt ny.

Kan något hjälpa mig? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du testat skärmen på en annan dator, eller annan skärm på din dator?

Kan vara en ide, så att ngn form av hårdvarufel kan redas ut.

Alternativt, ta med dig din nyköpta utrustning till säljaren och visa.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du testat skärmen på en annan dator, eller annan skärm på din dator?

Kan vara en ide, så att ngn form av hårdvarufel kan redas ut.

Alternativt, ta med dig din nyköpta utrustning till säljaren och visa.

Mvh

Mats H

 

Tack Mats!

Jag har testat skärmen och datorn. Skärmen funkar jätte bra på annan dator!

Ska nog fråga säljaren. Fortfarande irriterad på detta! :angry:

D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom skärmen fungerar som den skall på en annan dator, så är det troligt att felet ligger i grafikkortet eller dess drivrutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

du har ju garanti, och nu medans datorn är ny och under förutsättning att du har riktig drivrutin installerad för skärmen, vilken Windows hittar 9 ggr av 10, så skulle jag ta mig ett samtal med säljaren. En ny dator ska fungera!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...