Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn i TV:n


ove

Rekommendera Poster

Jag vill koppla in min dator till TV:n, minns att jag gjort det någon gång för flera år sedan, och det funkade då.

Så här gör jag: Jag har en HP Pavilion, bildskärmskort NVIDIA Ge Force 6200, Windows XP Home. Har kopplat S-videosladd mellan dator och TV och gjort inställningar enligt anvisningar. Jag får kontakt med TV:n. När jag startar datorn, kan jag se startförloppet i TV:n hur bra som helst. Jag ser hur Windows börjar att ladda in, men just då skärmen slocknar ett ögonblick för att släppa in "Windows startar", så försvinner datorbilden i TV:n och det övergår till ett flimmer, som inte upphör. Jag kan se att det fortfarande är kontakt mellan dator och TV, för när jag provar att ändra på screen resolution så blir mönstret på TV-skärmen annorlunda, men det blir aldrig någon riktig bild. Samma resultat blir det när jag provar på en annan TV - det fungerar fram till "Windows startar", sedan blir det flimmer.

Vad är det för fel, tro? Det verkar som att "kraften inte räcker till" längre än de första 30-45 sekunderna. Gissa om jag provat cirka 100 gånger...

 

Tacksam för tips innan jag får hjärnblödning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte mycket om Nivida:s, Inställningar men kan det inte vara att du måste välja TV-system.

Vi använder PAL i Nordeuropa och en del andra världsdelar och några få länder i Europa använder NTSC.

Kan du välja att ställa in TV-system, ställ den på PAL.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar lite om vad det är gjort för inställningar när det gäller sådant som kloning, utökat skrivbord mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...