Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Norman


Susss90

Rekommendera Poster

På Norman ikonen blinkar det och står "genomökningsmotorn är inte uppdaterad". Någon som har en guide eller kan förklara vad jag ska göra?

Jag har gjort en uppdatering och det gör den dagligen av sig själv också, mitt licens gäller till nästa år så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har du provat att starta om datorn, ibland kan det räcka.

Troligen har uppdateringstjänsten, endera i ditt program eller hos Norman, ngt bekymmer.

Eftersom du har licens, så skulle jag i första hand kontakta deras kundsupport, för hjälp.

Om det inte ger något, så återkom naturligtvis.

Eller om någon annan här som kan Norman kan bidra.

Vilket Norman är det fråga om, och vilket Windows?

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att starta om datorn ett antal gånger men den blinkar fortfarande.

Okej jag får pröva ringa dit och se om dom kan hjälpa mig, annars återkommer jag!

 

Jag har Windows Vista om det är det du undrar, och Norman Security Suite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde support och dom rekommenderade till att jag avinstallerade och sen installera igen. Nu har jag gjort det och allt gick bra men fortfarande blinkar den gula varningstriangeln och det står " Genomökningsmotorn är inte uppdaterad ". Personen jag pratade med på Support visste inte varför och sa bara att jag skulle pröva av/installera inget mera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde support och dom rekommenderade till att jag avinstallerade och sen installera igen. Nu har jag gjort det och allt gick bra men fortfarande blinkar den gula varningstriangeln och det står " Genomökningsmotorn är inte uppdaterad ". Personen jag pratade med på Support visste inte varför och sa bara att jag skulle pröva av/installera inget mera..

 

Vad händer om du manuellt försöker göra en uppdatering i programmet? Stämmer datorns klocka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm hur menar du nu?

Jag har gjort flera " internetuppdateringar " men det står bara att den redan är uppdaterad. Men ändå blinkar varnings triangeln...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

följande, starta datorn i Felsäkert läge, tryck F8 upprepade gånger under uppstart, du kommer till en alternativmeny, välj FelSäkert läge med nätverk.

Nu är Norman helt avstängt, välj att avinstallera det från kontrollpanelen, Program.

Starta om datorn som vanligt, nu bör Windows brandväggen aktiveras, Windows Defender, automatiskt, men kontrollera, kontrollpanelen säkerhetscenter, el liknande namn.

Öppna nu din Dator, dubbelklicka på C:\, tryck på Alt tangenten, se raden med olika menyer, välj Verktyg, Mappalternativ, fliken Visning, och markera nu i Visa dolda filer.. tryck OK och Verkställ. Kontrollera nu Program mappen, att allt som heter Norman är borta, även i mappen Program Data, tryck Shift och Delete på eventuella rester. Går det ej att radera mappen, klicka dig längst ned i mappstrukturen och försök radera. Återställ sedan visningsläget av mapparna.

Annars starta datorn på nytt i Fel Säkert löäge och raderandet borde gå att genomföra.

Skriv diskrensning i sökrutan starta den och genomför. Starta om datorn och installera Norman på nytt.

Hoppas att detta ska hjälpa dig.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte en uppdatering funkar ska det finnas Automatisk repair, funkar inte den så hänvisar dom till "Delnvc5.exe" Norman/nvc/bin brukar den ligga så guidas du genom programmet.

 

Det kan vara ochså att vänta eller ställa in en naturlig genomsök med uppdatering.

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats H: Jag har ju redan provat avinstallera Norman och Installerat igen? Eller är det annorlunda på det sättet..

 

ruben: Jag har redan testat automatisk repair och sedan kört den " Delnvc5.exe "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mats H: Jag har ju redan provat avinstallera Norman och Installerat igen? Eller är det annorlunda på det sättet..

 

Hej,

vad som är annorlunda från så att säga, det vanliga sättet är att du går in och letar efter "rester" som kan påverka oavsett hur många ggr du installerar och tar bort.

Allt brukar inte följa med. Och att du tar bort ev. temp filer från körning av Norman och installations processer, genom diskrensning.

 

http://www.norman.co...rchive/67798/en

här är deras egen metod!

 

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde support och dom rekommenderade till att jag avinstallerade och sen installera igen. Nu har jag gjort det och allt gick bra men fortfarande blinkar den gula varningstriangeln och det står " Genomökningsmotorn är inte uppdaterad ". Personen jag pratade med på Support visste inte varför och sa bara att jag skulle pröva av/installera inget mera..

Jag är lite osäker på vad du menar. Har du kontaktat supporten två gånger före och efter avinstallationen eller bara en gång? Om inte så är det ju läge att kontakta dem igen och säga att (av)installationen inte hjälpte så de behöver komma upp med en bättre lösning. Olika personer på supporten är ju dessutom olika duktiga, så att när man ringer igen kan man ju hamna hos någon som vet mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...