Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har problem att surfa via WLAN


SgtEriksson

Rekommendera Poster

Har ett underligt problem med mitt modem som jag försöker få svar på men ingen har lyckats än så länge.

 

Det sker när man surfar vi WLAN på mitt modem som jag har fått från Bredbandsbolaget. Vi har 2 bärbara datorer i hemmet. Båda brukar fungera att surfa på. Men utan anledning så kan internetsurfningen helt sluta fungera, den försöker hitta sidan men tillslut så ger webbläsaren upp. Dock fungerar den andra datorn utan problem då detta sker. Detta har varierat mellan de 2 datorerna, men den ena är speciellt drabbad.

 

Dock fungerar fortfarande bittorrent-programmet och kör på utan antydan till kontaktproblem.

 

Har testat att ändra DNS-server i modemet utan att detta har hjälpt. Har uppdaterat den och även testat att låsa den till en speciell kanal utan effekt. Har även testat att stänga av den varje natt för att se om den behövde rensa arbetsminnet.

 

Har dragit kablar nu för jag blev så trött på problemet. Fungerar alldeles utmärkt.

 

Någon som har en idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Vad har du för säkerhet i ditt wlan? Är kryptering aktiverad? Om så är fallet, vilken typ av kryptering?

Har du många trådlösa nätverk i grannskapet? Vilken/vilka kanaler använder dessa? Vilken kanal använder

sig ditt wlan av? Om datorerna har dålig signalstyrka från din router kan grannar störa anslutningen i

synnerhet om du har en låg säkerhetsnivå i ditt trådlösa nätverk.

En annan problemkälla kan hanteringen av det trådlösa nätverkskortet i datorn vara. Är det windows som

hanterar det eller det program som hårdvaran levererats med?

// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...