Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Skicka sidan med e-post" - "Skicka länken ..."


Taxileffe

Rekommendera Poster

Hej! Kan någon hjälpa mig med detta problem? När jag har t.ex. denna sida uppe och vill skicka en länk till sidan med e-post, går inte detta. Jag klickar på SIDA i verktygsfältet och får upp en meny, men alternativet "Skicka länken med e-post" är inte aktiverat. Outgreyed. Har försökt hitta en lösning, men misslyckats. Jag kör Win7 (OK, hur f-n kan jag göra det) och använder IE8 (OK, jag är inte riktigt klok), men nu är det så. Kan någon hjälpa mig utan att jag skickar en HijackThisOrThat. Alltså bara ge ett svar. Som man gjorde förr i tiden. Taxileffe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Kan någon hjälpa mig med detta problem? När jag har t.ex. denna sida uppe och vill skicka en länk till sidan med e-post, går inte detta. Jag klickar på SIDA i verktygsfältet och får upp en meny, men alternativet "Skicka länken med e-post" är inte aktiverat. Outgreyed. Har försökt hitta en lösning, men misslyckats. Jag kör Win7 (OK, hur f-n kan jag göra det) och använder IE8 (OK, jag är inte riktigt klok), men nu är det så. Kan någon hjälpa mig utan att jag skickar en HijackThisOrThat. Alltså bara ge ett svar. Som man gjorde förr i tiden. Taxileffe.

 

Troligen har du inte valt någon standard epost-program. Öppna Start och skriv "Ange dina standardprogram". Välj lämpligt program och klicka på Ange det här programmet som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen har du inte valt någon standard epost-program. Öppna Start och skriv "Ange dina standardprogram". Välj lämpligt program och klicka på Ange det här programmet som standard.

Tack för svaret Alexa. Det var nog en bra idé, men tyvärr fungerade den inte. Jag kollade både IE8 och Win Live Mail. Tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om du har kontakt med mailen via någon toolbar?

Att du använder någon knapp eller liknande.

 

Man kan ochså kolla vad som gäller windows om du ett program registrerad i windows för E-mail.

 

Du går in i Kontrollpanelen, Program, sedan standardprogram, Ange programåtkomst och standardvärde.

 

Du klickar Microsoft windows.Där står vilket program som gäller E-mail i Windows. Klickar Ok.om du tycker det är bra.Då får du den konfigurationen.

 

Om det inte hjälper så kan det vara något med Standardprogram som spökar.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat mer på Windows Live Mail. Det kan hjälpa att ändra där.

 

 

Du öppnar Win Live Mail, Till höger högst upp finns Målarpensel efter kommer Menyer klicka den, så väljer du Alternativ.

 

Längst ner kan det stå att det här programmet är inte standardprogram för E-post,

I så fall Klicka på Knappen.

 

Om det inte är så, så vet jag inte just nu vad det kan vara.

 

Jag återkommer om jag får någon idé.

 

Tac för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du öppnar Win Live Mail, Till höger högst upp finns Målarpensel efter kommer Menyer klicka den, så väljer du Alternativ.

 

Nice try, Ruben. Jag hade knappt sett målarpenseln och meny-knappen förut. Tyvärr hittade jag ingen lösning. Win Live Mail stod som standard. Kampen går vidare. Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Alexa och Ruben för att ni försökte hjälpa till. Nu har jag lyckats lösa problemet själv, efter lite sökande på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du beskriva din lösning? Det kan ju vara till nytta för någon annan som råkar ut för samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du beskriva din lösning? Det kan ju vara till nytta för någon annan som råkar ut för samma sak.

Det verkade inte som om någon annan hade detta problem, men så här gjorde jag: Hö-klickade i kommandofältet och låste upp verktygsfälten, sedan valde jag Anpassa och därefter 'Lägg till eller ta bort kommandon'. Under Tillgängliga knappar valde jag 'Skicka länk ...' och 'Skicka sidan ...' och rutan 'Lägg till'. Resultat blev att jag fick två nya knappar i kommandofältet, sen jag gjort detta bredare. Men under 'Sida' är dessa alternativ fortfarande inte aktiva, outgreyed. Jag får nöja mej med denna lösning så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Glimmande, kollade upp att Windows Live Mail är standarkonto ändrade och Vips, så fungerade just denna "länk" att bifoga,,, Tackar för tipset och rådet!

 

 

 

utelias 37

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...