Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppstart av ny dator!


Glidarn

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har nu monterat ihop min dator som jag hade beställt, problemet är att datorn bootar inte, Allting start fläktar till grafikkort, cpu och överiga fläktar, datorn står även igång. Men det blir ingen bild på skärmen. Men nu kommer vi till det lustiga, jag har Läst igenom anvisningarna till moderkortet flera gånger och då såg jag att det finns en finnes när en komponent inte fungerar som den ska så lysser en Diod och det är Cpu:ns lampa som lysser. men fläkten går och allting, har även testat att montera ur och in igen. Testade även att ta ur batteriet och ta ditt den igen. och jag har kollat på Asus hemsida att den stödjer min processor, grafikkort och minnen

 

Om du kan veta vad problem skulle kunna vara så skriv gärna något som skulle kunna funka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har nu monterat ihop min dator som jag hade beställt, problemet är att datorn bootar inte, Allting start fläktar till grafikkort, cpu och överiga fläktar, datorn står även igång. Men det blir ingen bild på skärmen. Men nu kommer vi till det lustiga, jag har Läst igenom anvisningarna till moderkortet flera gånger och då såg jag att det finns en finnes när en komponent inte fungerar som den ska så lysser en Diod och det är Cpu:ns lampa som lysser. men fläkten går och allting, har även testat att montera ur och in igen. Testade även att ta ur batteriet och ta ditt den igen. och jag har kollat på Asus hemsida att den stödjer min processor, grafikkort och minnen

 

Om du kan veta vad problem skulle kunna vara så skriv gärna något som skulle kunna funka!

 

Har du kollat så alla sladdar sitter rätt och i? och att du har kopplat in alla kablar även kablen från skärmen och grafikkortet? (idiot frågor, men man kan missa något).

 

Annars så tycker jag att du ska lämna in processorn eller Cpu som de kallas (hoppas att du har satt fast kylaren tllräkligt hårt, men inte för hårt och haft kylarpasta mellan) fläkten är separat inkoplad i moderkortet så den snurar även om processorn inte funkar.

 

 

(hoppas de blev rätt nu, är rätt sent för mig att tänka klart :))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har nu monterat ihop min dator som jag hade beställt, problemet är att datorn bootar inte, Allting start fläktar till grafikkort, cpu och överiga fläktar, datorn står även igång. Men det blir ingen bild på skärmen. Men nu kommer vi till det lustiga, jag har Läst igenom anvisningarna till moderkortet flera gånger och då såg jag att det finns en finnes när en komponent inte fungerar som den ska så lysser en Diod och det är Cpu:ns lampa som lysser. men fläkten går och allting, har även testat att montera ur och in igen. Testade även att ta ur batteriet och ta ditt den igen. och jag har kollat på Asus hemsida att den stödjer min processor, grafikkort och minnen

 

Om du kan veta vad problem skulle kunna vara så skriv gärna något som skulle kunna funka!

Om grafikkortet har flera kontakter för bildskärmar så pröva med de andra.

 

Annars så är normal felsökning att börja med att ta bort allt onödigt, mus, hårddisk, DVD-enhet och t o m grafikkort samt bara ha kvar minnesstickan i plats 1. Utan grafikkort ska BIOS pipa om det startar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...