Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pay Pal


esd

Rekommendera Poster

Hej

 

Någon som kan upplysa mig om hur man använder Pay Pal? Har aldrig använt det förut så jag är rätt lost på det området.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Någon som kan upplysa mig om hur man använder Pay Pal? Har aldrig använt det förut så jag är rätt lost på det området.

 

Det är lite svårt att förklara, du sätter in pengar och sen använder du ditt konto hos pay pal för att föra över pengar. Pengarna reserveras sen tills de skickar varan. Det finns olika typer av konto, men för de flesta duger gratiskontot. Tjänsten är på svenska. Beroende på vad du utför för uppgifter kan det bli en avgift, mer information finns på https://www.paypal.com/se/cgi-bin/helpweb?cmd=_help

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa en sak online, räcker gratiskonto för det, blir det några extra avgifter?

 

Hur e det, fungerar det bara med kreditkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska köpa en sak online, räcker gratiskonto för det, blir det några extra avgifter?

 

Hur e det, fungerar det bara med kreditkort?

 

Det ska inte kosta något att köpa saker, men ta emot pengar, citat:

"Du betalar inga avgifter när du använder PayPal för att betala för varor eller tjänster. Om du tar emot betalningar för varor eller tjänster betalar du däremot en avgift på 0,30 USD samt 2,9 % av det belopp du tar emot för varje transaktion."

 

Om jag tolkar hemsidan rätt går det bara med kreditkort, om du inte bor i USA. När du bekräftar ditt kreditkort första gången kostar det 15 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste någonstans något om att man kunde koppla sitt bankkonto till Pay Pal och då föra över pengar från bankkontot till Pay Pal direkt.

 

Vet du om det stämmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
elektronikfreak

Läste någonstans något om att man kunde koppla sitt bankkonto till Pay Pal och då föra över pengar från bankkontot till Pay Pal direkt.

 

Vet du om det stämmer?

 

Jag använder själv alltid mitt kreditkort (bankkort) MasterCard när jag betalar med PayPal ex via internationella Ebay (ebay.com) o det funkar klockrent. Betalningen görs omgående o jag har den vunna varan inom några dagar o sedan kommer betalningen debiterad på min nästkommande faktura. Inga extra avgifter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju bara att jag inte har något kreditkort så jag skulle gärna vilja använda PayPal utan kreditkort vilket jag har upptäckte inte är så ofta som det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...