Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppspelare


LasseBe

Rekommendera Poster

SVT play fungerar bra men när jag vill spela upp ett musikavsnitt från Youtube händer ingenting. Vilken spelar skall användas för att både SVT och Youtube skall fungera ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade direkt men går fortfarande långsamt att titta på Youtubeklipp.SVT Play klippen laddas ner direkt (3-5 sek).Det verkar som om någonting slöar ner hämtningen från Youtube som tar (30-45sek)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

det kan vara så att din brandvägg eller AV program skannar av inkommande trafik och därav hackandet.

Kontrollera dina inställningar.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows brandvägg är avaktiverad och jag har kollat inställningar i F-secure.Adobes flash player och Windows mediaplayer är tillåtna. Har du några andra tips ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F-secure har kanske någon sorts kontroll av allt som laddas ner, någon sorts webbskydd. Hittar du något sådant? Går det att stänga av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under programkontroll i F-secure är alla program tillåtna.Om jag väljer att ha Windows mediaplayer som standardspelare behövs det då något plug-in program för att få snabbare nedladdning från Youtube ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar inte programkontroll om brandväggen? Visserligen mycket länge sedan jag hade F-secure så jag kan minnas fel.

 

Använder inte YouTube Flash direkt i webbläsaren? Eller det finns kanske andra alternativ också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo,i programkontrollen kan man bestämma vad brandväggen skall släppa igenom.Om Youtube bara använder Flash vet jag inte.Om det är så hur väljer jag då Flash spelaren ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag var mer ute efter om F-secure hade någon sorts kontroll av webbsidor och deras innehåll.

 

För mig är det inget man kan välja i YouTube utan det blir ju den Flashspelare som man har installerat i webbläsaren. Av säkerhetsskäl ska man alltid ha den senaste versionen av Flash och den hämtar man på http://get.adobe.com/flashplayer/

 

Om du högerklickar på filmen på YouTube står det då bland annat Om Adobe Flash Player? I så fall är det Flashspelaren som används.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Flash som startar för Youtube. Jag har Telia som bredbandslev. och för någon månad sedan uppdaterade dom Säker surf och det måste ha hänt något då.Jag kontaktar deras support och återkommer i frågan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...