Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt fönster stl i IE8


gunillae

Rekommendera Poster

När jag öppnar ett nytt fönster i IE8 så blir det i ett litet format.

 

Kan man ändra att det alltid blir hel skärms format?

 

Hoppas någon vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att IE8 har som det var på IE6.

 

När du får upp lilla rutan, Gör den stor och stäng ner den, då kommer IE ihåg det och öppnar sedan rutan stor, för det var sista läget.

Detta gäller för ruta två, du måste göra likadant för ruta tre osv.

 

Pop-up sidor brukar vara små i storlek, det är inte mycket och göra åt sådana, men det finns Blockerare mot dom.

 

Det finns säkert någonstans att ändra men det känner jag inte till.(just nu.)

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det på något vis inte funkar med det som står i posten över, det händer ibland.Detta bör gälla Vista och IE8 ochså.

Citat:

"Om Windows XP du brukar maximera ett alltför litet fönster i Internet Explorer, varje efterföljande gång du startar Internet Explorer, kan dess fönster är fortfarande för liten. Som standard är Internet Explorer ska öppnas i samma storlek det var sista gången det var stängt, men ibland standardinställningen kommer ut ur whack, och du måste manuellt återställa den. Så här gör du:

 

1. Starta Internet Explorer.

 

2. Klicka på en av fönstret hörnen och dra ut den helt fyller skärmen. Använd inte Maximera knappen.

 

3. Tryck på [Alt] för att visa menyraden (om du använder Internet Explorer 7).

 

4. Tryck och håll nere antingen [Ctrl] eller [shift] samtidigt som du väljer Avsluta på Arkiv-menyn. Använd inte knappen Stäng.

 

Nu när du startar Internet Explorer, ska den öppnas i hela fönstret. Om den öppnas i samma lilla fönster, upprepa stegen men håll den motsatta tangenten i steg 4, som är antingen [Ctrl] eller [shift].

 

Obs: Detta tips gäller både Windows XP Home och Windows XP Professional. Eftersom detta är en funktion i Windows XP fungerar den på alla versioner av IE."

 

Detta bör gälla även Vista och IE8.

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...