Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte se miniatyrer av pdf-filer


henrik_rc

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett problem med mina Pdf-filer. Tidigare har det inte varit Adobes ikonbild som har visats i utforskaren utan en miniatyr av första sida av pdf-dokumentet. Jag har nyligen bytt till Windows 7 och Adobe Reader 9.3 och numera ser man bara Adobes ikonbild.

 

Jag har kollat de vanliga inställningarna som tex. "visa miniatyrer inte ikoner" både i systeminställningar och mappalternativ.

 

Det märkliga (tycker iaf jag) är att det mitt problem endast gäller pdf-ikoner, inga andra filtyper. Har varit inne i Adobe Reader och försökt hitta någon inställning där men inte lyckats.

 

Tack på förhand!

 

MVH

H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har observerat att, uppe i menyraden har du visa - och bara när jag har alternativet sammanfattning så ser jag bild av dokumentet, Visa stor ikon - så visas Ikon.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Ruben!

 

Tack för ditt svar men tyvärr hjälpte det inte. Har testat alla olika alternativ i Visa-menyn men det dyker fortfarande inte upp några miniatyrer.

 

Någon annan som har något förslag?

 

 

/H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tittat lite på detta.

 

Inställningarna hittar du på fliken Visning i Mappalternativ.

 

Visa ikoner i stället för miniatyrer av filer hela tiden. Använd den här inställningen om miniatyrvisning saktar ned datorn.

Bocka ur kryssrutan Visa alltid ikoner, aldrig miniatyrer och klicka sedan på OK.

 

 

Visa både ikon och miniatyr för en fil (för att lättare öppna det tillhörande programmet).

Markera kryssrutan Visa filikon på miniatyr och klicka sedan på OK

 

Det är dom alternativ jag kunde hitta-

 

Enda gång man kan se bild från dokumentet, enligt Microsoft är Vyer(visa) och sammanfattning. Vista och Windows 7.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

 

Jag hade samma problem fast med Acrobat (inte Reader). Jag körde "Reparera Acrobat-installationen" under hjälpmenyn. Bore funka även med motsvarande funktion i Reader.

 

Lycka till!

 

/hpf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HPF: tack för ditt svar. Tyvärr hjälpte inte det heller.. :huh:

 

 

vet inte riktigt om det finns någon lösning, det verkar inte vara helt enkelt iaf.

 

/H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...