Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Scriptfel


Shiro

Rekommendera Poster

Jag har fått problem med sidan http://www.flightradar24.com/? där man kan se flygtrafiken live.

Jag kör win XP pro och har samma problem med IE7 och Firefox.

Båda webläsarna fryser och ett meddelande kommer upp när sidan uppdateras vilker sker var 15:e sekund.

Man kan läsa i Firefox:

Ett skript på den här sidan kan vara upptaget, eller ha slutat att svara. Du kan stoppa skriptet nu, eller så kan du

 

fortsätta för att se om skriptet slutförs.

 

Ett skript på den här sidan kan vara upptaget, eller ha slutat att svara. Du kan stoppa skriptet nu, eller så kan du

 

fortsätta för att se om skriptet slutförs.

 

Skript: http://maps.gstatic.com/intl/sv_ALL/mapfiles/237a/maps2.api/main.js:1169

 

Efter detta är man tvungen att med tvång stänga läsaren (ctrl+Alt+Delete)

 

Irriterande måste jag säga. På andra datorer i nätverket fungerar det som det ska så att felet ligger endast i min

 

huvuddator.

 

Hur tusan ska jag fixa detta ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekomendera att Uppdatera JAVA från Sun Microsystem.

 

Här är länken, http://java.com/sv/download/

 

Jag skulle se att du Installerar IE8. den fungerar mycket bättre, med just denna uppgiften.

 

Skulle inte det funka får du gärna komma tillbaka.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekomendera att Uppdatera JAVA från Sun Microsystem.

 

Här är länken, http://java.com/sv/download/

 

Jag skulle se att du Installerar IE8. den fungerar mycket bättre, med just denna uppgiften.

 

Skulle inte det funka får du gärna komma tillbaka.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset men jag har redan installerat den senaste javan. Beträffande webläsare så gillar jag bäst Firefox. Min IE7 har jag bara som "reserv"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testa sidan, när jag körde liten skärm så gick det bra , uppdatera sidan.

 

Men körde jag helskärm, så fick jag upp medelande om att Internet Explorer kördes för sakta, Det kom upp varje gång sidan skulle uppdateras. Jag fick klicka ,ja varje gång för uppdatering.

 

Det ska finnas ett ställe i, Internet Alternativ, där man kan stänga av script_fel medelanden, jag tror det var Fliken Avancerat.

 

Kartbilden kan den vara Flash, i så fall behöver du den senaste Adbe Flash Player.

 

Det var allt jag kunde komma på nu.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testa sidan, när jag körde liten skärm så gick det bra , uppdatera sidan.

 

Men körde jag helskärm, så fick jag upp medelande om att Internet Explorer kördes för sakta, Det kom upp varje gång sidan skulle uppdateras. Jag fick klicka ,ja varje gång för uppdatering.

 

Det ska finnas ett ställe i, Internet Alternativ, där man kan stänga av script_fel medelanden, jag tror det var Fliken Avancerat.

 

Kartbilden kan den vara Flash, i så fall behöver du den senaste Adbe Flash Player.

 

Det var allt jag kunde komma på nu.

 

Tack för ni delar med er!

Hej igen

Jo jag har också installerat senaste flash. På andra datorer jag har fungerar det perfekt. Det är bara på min huvuddator jag har detta irriterande problem.

 

Jag tror att jag på den där flygsidan såg att Explorer kan bli långsam spseciellt om man har aktiverat flight ID. De föreslår den snabba crome men Firefox fungerar perfekt (utom på denna dator)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testa sidan igen, Med Internet Explorer, slukar den resurser.

Speciellt om det var många plan, och plan-id aktiverat.

 

Du borde testa Aktivitetshanteraren, i Kontrollpanelen, där ser minnen och Cpu, där kan duse om sidan kräver för mycket av dina resurser.

På aktivitetshanteraren finns en knapp till resursövervakaren den bevakar även en del av Nätverket.

 

Man kanske måste utöka virtuella minnet?

 

Men kolla detta, du kanske har lite annat i den här burken.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testa sidan igen, Med Internet Explorer, slukar den resurser.

Speciellt om det var många plan, och plan-id aktiverat.

 

Du borde testa Aktivitetshanteraren, i Kontrollpanelen, där ser minnen och Cpu, där kan duse om sidan kräver för mycket av dina resurser.

På aktivitetshanteraren finns en knapp till resursövervakaren den bevakar även en del av Nätverket.

 

Man kanske måste utöka virtuella minnet?

 

Men kolla detta, du kanske har lite annat i den här burken.

 

Tack för ni delar med er!

Jag har kollat virtuella minnet och det är tillräckligt. CPU ligger på 2 - 3% och hoppar upp till 9% vid uppdateringarna på sidan. Vad tusan är det som orsakar detta problem med att titta på sidan ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte men mina resurser försvann ganska snabbt, Minnenna 94%, cpu 85, nätverket 50%.

När jag använde Readyboost-utökat virtuellt minne(med Usb-minne), så sjönk minnena till 70%.

 

Med dom resultaten du har så är det inget Resursproblem.

 

Men jag änvänder Internet Explorer. Och det ska man enligt sidan inte göra.

Jag använder inte Firefox, så jag ska titta lite grann på det,kan inte förstå var felmedelandet kommer i från.

 

Kan det ha göra med active X?

 

Jag kan inte komma på något just nu.

 

 

Gadget finns i vista som jag använder, det finns en som heter Flygmonitor, där man kan följa ett plans flight hela vägen från Utcheckin till Inchecking.

 

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst lite om Firefox, och läst lite om problem som rapporteras.

 

Ett problem är att Firefox får Scriptmedelande när den använder websidor för

Google Chrome, det samma kan gälla för IE7.

 

Den här firefox sidan hade ingen lösning, men föreslog ett tillägg, som du troligen har. http://www.mozilla.org/projects/venkman/

 

Det är nog det medellandet jag fick i IE8, om jag inte ville att Internet Explorer skulle gå sakta..... Valet var Ja eller Nej, tryckte jag Nej, uppdatera inte sidan, tryckte jag Ja, så tog det 12-15sek innan nästa likadana medelande.

 

Jag vet inte varför just denna dator i Nätverket, som ochså är huvuddator,

Krånglar!

 

Får jag veta något mer eller du får en lösning så skulle jag uppskatta att du lägger ut det på Tråden.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst lite om Firefox, och läst lite om problem som rapporteras.

 

Ett problem är att Firefox får Scriptmedelande när den använder websidor för

Google Chrome, det samma kan gälla för IE7.

 

Den här firefox sidan hade ingen lösning, men föreslog ett tillägg, som du troligen har. http://www.mozilla.org/projects/venkman/

 

Det är nog det medellandet jag fick i IE8, om jag inte ville att Internet Explorer skulle gå sakta..... Valet var Ja eller Nej, tryckte jag Nej, uppdatera inte sidan, tryckte jag Ja, så tog det 12-15sek innan nästa likadana medelande.

 

Jag vet inte varför just denna dator i Nätverket, som ochså är huvuddator,

Krånglar!

 

Får jag veta något mer eller du får en lösning så skulle jag uppskatta att du lägger ut det på Tråden.

 

Tack för ni delar med er!

Kollade om jag hade tillägget activeX men det hade jag inte. Inte heller tillägget du nu nämnde.

Man blir så trött när sådant här händer eftersom jag tycker sidan med flight tracking är bra.

Ska kolla lite på ishockey nu så jag tar npg nya tag i morgon.

Själv tycker jag att du ska prova Firefox. Den är faktiskt väldigt bra.

 

Återkom gärna om du kommer på något som kan avhjälpa mitt problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hitta en tråd på Google om debugging samma felsvar som du fick, ett år sedan.

 

http://groups.google.com.ag/group/google-maps-api/browse_thread/thread/0d5e529c6992ea33

 

Det handlar om att man skriver om skripten på sidan,(detta gäller IE7, dom kallar det debugging).

Man öppnar Verktyg, sedan Utvecklingverktyg(F12). där går man till Skript, då skall man ha gått till den aktuella sidan, för att få fram skripten som kommer ändras lite, och vad jag förstod Färdigbuggskrift och få, som ska läggas till så när man är på sidan ska det funka som nya sidan. Så är det i IE8.

 

Kunde inte hitta någon med samma problem gällande FF, men det måste ju vara något liknande.

Du får försöka lägga ut på forumet hos Google.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hitta en tråd på Google om debugging samma felsvar som du fick, ett år sedan.

 

http://groups.google.com.ag/group/google-maps-api/browse_thread/thread/0d5e529c6992ea33

 

Det handlar om att man skriver om skripten på sidan,(detta gäller IE7, dom kallar det debugging).

Man öppnar Verktyg, sedan Utvecklingverktyg(F12). där går man till Skript, då skall man ha gått till den aktuella sidan, för att få fram skripten som kommer ändras lite, och vad jag förstod Färdigbuggskrift och få, som ska läggas till så när man är på sidan ska det funka som nya sidan. Så är det i IE8.

 

Kunde inte hitta någon med samma problem gällande FF, men det måste ju vara något liknande.

Du får försöka lägga ut på forumet hos Google.

 

Tack för ni delar med er!

Det där verkar vara lite väl kvalificerat.

Varför har sidan fungerat tidigare hos mig ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där verkar vara lite väl kvalificerat.

Varför har sidan fungerat tidigare hos mig ?

 

Gjorde idag en upptäckt. Det fungerar fint i webläsarna Opera och Crome. Kan det helt enkelt vara något i inställningarna i IE7 och Firefox ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där verkar vara lite väl kvalificerat.

Varför har sidan fungerat tidigare hos mig ?

 

Jag tror dom har ändrat sidan lite grann , då fick du problem.

Det kan Ochså vara så att du har installerat något som gjort ändringar i Webläsaren.

Du kan prova att ominstallera FF,IE7-så du får dom flesta standardinställningar.

 

 

Tittar man nere i vänstra hörnet så står det Google Chrome, den tydligen Optimerad för den, och några funkar men jag tror bara ett tag.

Som jag beskrev tidigare så kommer det här meddelandet upp vid sidor för Google Chrome, det gäller FF,IE7.

 

Jag kolla sidan i dag och det var helt anorlunda, Nu funka den Okej, jag har tömt alla Temp filer För Internet Explorer, och tömt systemet på Överflödiga filer. Städdag i datorn.

 

Över 8.000 filer i IE8:s temp.

 

Tack för ni delar med er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...