Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Favoriter


Mats E.

Rekommendera Poster

Någon som vet hur man flyttar Favoriter-ikonen (den lilla gula stjärnan) till Aktivitetsfältet längst ner till vänster på sidan ? Jag hade så på min tidigare dator med Vista, men nu har jag Windows 7.

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

visste inte att man kunde flytta "stjärnan" Favoriter i IE 8 ned i ett annat hörn!

Något att fundera på!!

Ska testa lite!

Återkommer om jag finner något, men använder sällan IE8.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

detta ska väl lösa ditt problem.

hittade det här, http://www.onecomputerguy.com/ie_tips.htm

iexplore -channelband

Kopiera texten ovanför, och klistra in i sökrutan, överst i det öppnade fönstret ser du en IE ikon, högerklicka på den, så ser du fäst i Aktivitetsmenyn!

Mvh

Mats H

Jag måste väl vara dum i huvudet, men jag fattar inte ett dugg vad du menar, har försökt att kopiera, men inte kan jag hitta vad du menar. Att få den lilla gula stjärnan (favorit-ikonen) ner till aktivitetsfältet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har inget med huvudet att göra, utan att jag och många andra tar saker för givet!

 

Tryck på Windowsknappen, längst ner i Vänstra hörnet, då öppnas "sökrutan", i den skriver du:

iexplore -channelband

 

Högst upp, i det nu öppnade fönstret syns en Internet Explorer ikon, det blåa e:et!

Högerklicka på det, så kommer du att se en del alternativ, bl.a Fäst i Aktivitetsmenyn.

Prova igen!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

har inget med huvudet att göra, utan att jag och många andra tar saker för givet!

 

Tryck på Windowsknappen, längst ner i Vänstra hörnet, då öppnas "sökrutan", i den skriver du:

iexplore -channelband

 

Högst upp, i det nu öppnade fönstret syns en Internet Explorer ikon, det blåa e:et!

Högerklicka på det, så kommer du att se en del alternativ, bl.a Fäst i Aktivitetsmenyn.

Prova igen!

Mvh

Mats H

Jag tror att du fattar fel. Det du beskriver är att flytta IE-ikonen ner till aktivitetsfältet. Jag menar om det går att flytta ikonen för "Favoriter" (den gula stjärnan)likadant, alltså ner till aktivitetsfältet. Du är i alla fall tålmodig med mig. Hälsn. Mats Eriksson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Windows 7 och Vista är olika i detta fall.

 

I mappen Utforskaren, finns Favoriter, den går ju att göra en genväg till skrivbordet med,

som ej går att fästa på Aktivitetsfältet.

 

Men eftersom du har/eller kan ha Utforskaren, (avbildad som mapp i ett ställ),

i Aktivitetsfältet, så faller detta.

 

Om du inte har det, gör följande:

Tryck på Windowsknappen, skriv explorer i sökrutans fält, mappen syns nu högst upp i fönstret,

högerklicka på den och välj, fäst i Aktivitetsfältet.

 

Hoppas att detta besvarar din fråga.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...