Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SPAM


keni-boy

Rekommendera Poster

Tjenare, Jag har nu under en viss tid fått en massa spam från Mail Delivery Subsystem, Så hära står det i varje mail, Kan inte någon hjälpa mig att bli av med dig en gång för alla? Mvh Kenny

 

The original message was received at Wed, 7 Apr 2010 23:44:04 -0500

from blu0-omc2-s37.blu0.hotmail.com [65.55.111.112]

 

----- The following addresses had permanent fatal errors -----

<barerbones1@sbcglobal.net>

(reason: 554 Message not allowed - UP Email not accepted for policy reasons. Please visit http://help.yahoo.com/help/us/mail/defer/defer-04.html'>http://help.yahoo.com/help/us/mail/defer/defer-04.html [120])

 

----- Transcript of session follows -----

... while talking to mx2.sbc.mail.yahoo.com.:

>>> DATA

<<< 554 Message not allowed - UP Email not accepted for policy reasons. Please visit http://help.yahoo.com/help/us/mail/defer/defer-04.html [120]

554 5.0.0 Service unavailable

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstår det så är det svårt att göra något åt det. Jag har uppfattat det som att någon skickar spam och använder din mejladress som (falsk) avsändaradress. Mejlservern som tar emot mejlet blockerar det pga spaminnehållet och skickar tillbaka det till avsändaradressen, alltså till dig, för att berätta att det har blockerats.

 

Kan du inte lära upp din mejlserver/mejlprogram, t ex hotmail, att sådana mejl är spam så att de filtreras bort och du slipper se dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man det då? Jag änvänder mig utav hotmail/msn.Jag har försökt blockera emailen som det skickas ifrån men jag får de fortfarande efrån en annnan email med nästan likadant namn,

 

Kenny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Det finns Spamfilter, men det krävs att du börjar att markera den inkommande emailen som "Skräp post" för att lära ditt "filter" vad som är och inte är.

 

http://email.about.com/od/windowslivehotmailtips/qt/Set_the_Windows_Live_Hotmail_Junk_Mail_Filter_to_Standard.htm

 

Nu vet jag inte om detta hjälper, men du får prova dig fram!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också ett liknande problem. Grejen är bara att det är olika adresser varje gång. Nya adresser. Det är aldrig en och samma adress som skickas till mig. Går sånt här ens att fixa??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Mats, Filtreringen verkar inte funka för mig, Jag får fortfarande mail ifrån de =/

Tack för tipset ändå :)

 

 

Wedajm, Exakt så är de för mig oxo skit drygt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Mats, Filtreringen verkar inte funka för mig, Jag får fortfarande mail ifrån de =/

Tack för tipset ändå :)

 

 

Wedajm, Exakt så är de för mig oxo skit drygt

 

Ja visst äre, vi får hoppas någon kommer på en superb idé

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meddelandet från mejlservern är inte SPAM, men förorsakas av att någon använder din e-postadress. Det är tyvärr enkelt att förfalska avsändaradressen. Det du kan göra är att skicka en abuse-anmälan till den ISP, som har den ursrungliga meddelandets IP-nummer. Om du öppnar det "retunerade" mejlet och väljer visa alla huvuden så får du fram avsändarens IP-nummer. Med en whois-sökning får du fram vilken ISP numret tillhör. skicka abuse-anmälan till ISP:en och bifoga mejlet. Med hjälp av tidsangivelserna kan ISP:en spåra avsändaren. Den person, som haft IP-numret vid tidpunkten är sannolikt själv oskyldig. Men hans/hennes dator är kapad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om de är någon som använder min email borde de inte då bara räcka med att byta lösenord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte ditt mejlkonto som används utan de har bara i sitt eget mejlprogram skrivit in din mejladress som avsändare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej... Men kan ja få en liten enklare beskrivning hur det var jag skulle göra för att anmäla och det dära tack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all beskrivning hur det fungerar, men jag undrar, vad kan man själv göra för att hindra alla dessa mail från att rasa ner i min låda? Det är nya adresser varje dag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...