Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bilder


Malvia

Rekommendera Poster

Jag har en HP dator och varje gång jag går in på "Bilder" i startfältet startar HP media smart istället för Windows media player. Jag vill enbart att Windows Media Player startar. Hur gör jag för att ändra inställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå! Jag skulle verkligen vilja att någon hjälpte mig att lösa detta problem! Tack... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte vilket operativsystem du har så jag ger dig beskrivning på hur du gör i Vista och Windows 7.

 

1. Öppna mappen där du har bilden.

2. Högerklicka på bildfilsnamnet och en meny fäller ut.

3. I menyn väljer du "Öppna med"

4. I den meny väljer du "Välj standardprogram ..."

5. I det nya fönstret du får upp klickar du på "pilen" som du hittar till höger om texten "Andra program" om inte programmet redan finns i den översta delen av fönstret.

6. Du skall nu kunna se andra program i den nedre delen av fönstret. Välj det program som du vill använda.

7. Finns inte programmet i den nedre delen klickar du på knappen "Bläddra" som finns längre ned till höger i fönstret.

8. Leta upp programmet som du vill använda för att öppna bilden med.

9. Markera rutan framför texten i fönstret "Använd alltid detta program för att öppna den här filtypen" om du alltid vill att dina filer skall öppnas med programmet.

10. Klicka på knappen "OK" och du har nu ändrat associationen av filtypen till det program du vill använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Åge N!

 

Jag är jättetacksam för ditt utförliga svar. Nu är jag en börda lättare. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...