Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

3 år gammal CapTech dator


C.G

Rekommendera Poster

Hej!

Behöver lite hjälp. Har fått en 3 år gammal dator, den kommer från ett dataföretag som håller på att byta ut datorerna.

Vad jag kan se så är det en Intel pentium 4, 3,60 G med radeon grafikkort 360. Då det är min son som ska använda den till spel undrar jag ifall det är möjligt att uppdatera med vilket grafikkort som helst så att den klarar de nyare spelen typ, Cod Mf2 och Battlefield 2, eller är dator för gammal, det står CapTech på den vilket jag tror är ett självbygge från början.

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del nya spel kan ju ställa sådana krav på processorn så att den som är i datorn inte räcker till. Call of Duty: Modern Warfare 2 kräver minst 3.2 GHz Pentium (så det är lite på gränsen) men Battlefield 2 kräver en bättre processor, en med två kärnor så kallad Dual Core (detta enligt sonen).

 

Du måste dels veta vad för sorts kontakt/anslutning det är till grafikkortet. Numera så är det PCI Express som används men när den datorn konstruerades så kan det ha varit AGP. Jag hittar ingen information om något Radeon-kort som heter 360. Programmet GPU-Z borde kunna berätta vad det är för sorts anslutning till grafikkortet och vilket grafikkort som sitter i. http://www.techpowerup.com/gpuz/

 

Sedan hänger det också på att nätaggregatet klarar av att strömförsörja ett bättre grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avråder bestämt från att hämta GPU-Z och installera mjukvaran.

Senast Cecilia länkade till detta program, ungefär 2 veckor sedan, hämtade jag mjukvaran. Jag hinner inte mer än starta installationen så går mitt antivirusprogram igång och varnar för virus i installationsprogrammet. Det är ohyran Ask Toolbar som vill bli installerad.

 

Jag får inte någon möjlighet att välja bort installation av detta eftersom mitt antivirusprogram stoppar installationen och larmar. Vid det tillfället skrev jag och avrådde från installation av programmet då det är infekterat.

 

Nu ser jag att Cecilia, trots vetskapen om virusinfektion, länkar till programmet på nytt och föreslår installation. På nytt vill jag varna att programmet innehåller Ask Toolbar, en ohyra som är svår att få bort.

 

Nu har jag inte testat att installera programmet igen med den länk som Cecilia återigen ger men jag uppmanar de som tänker göra det att vara på sin vakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt för att jag inte såg skillnad på " G " och " C " i inlägget. Det är inte så tydligt på min skärm men visst ser jag det när du påtalar det.

 

Återigen ber jag om ursäkt för att jag inte såg detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...