Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

fördvunnen cd-rom


adde4

Rekommendera Poster

En gång när jag startade datorn hade cd-rom driven bara försvunnit, och den har inte kommit tillbaks. den saknas alltså helt, som om den inte skulle varit där. jag kör windowsME på en compaq armada 100s, har ingen aning om vad det sitter för cd-rom i så jag har inte kunnat skaffa några drivers. skulle vara väldigt tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yja, åtminstone anser jag att den logiska åtgärden i ett sådant fall är att gå till Compacs web-site och leta efter uppdaterade drivrutiner. Om du plockar fram papper med uppgifter på datorns modell, och versions beteckningar borde du nog hitta en ny uppdaterad drivrutin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan ju också hända att CD spelaren helt enkelt har gått sönder, och att windows därför inte hittar någon CD spelare...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu är ju compaq så blåsta att dom inte har drivrutinen. var inne igår dom hade bara nya bios som jag installerade, funka dock inte.... det lutar nog åt hårdvaru fel.... men det lustiga är att den inte ens kollar efter cdn vid uppstart... när man trycker på knappen så kommer inte släden ens ut.... kanske nån sladd som hoppat ut? i såna fall vågar jag öppna datorn?,jag är van vid att bygga stationära..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

felet hittat... jag skruva upp datorn och såg att kontakten hade hoppat ur cd-drive,hur nu fan det ska kunna hända... aja nu e det iallafall löst.

[inlägget ändrat 2001-08-14 20:54:19 av adde4 ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...