Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lego star wars problem


Stedan

Rekommendera Poster

Jag har en vista-dator. Jag installerar lego star wars som vanligt men när jag startar det kommer det här upp: "A required security module can not be activated. This program can not be exacuted".

 

Kan jag spela det ändå eller måste jag nergradera till xp?

 

Jag hade också tänkt skaffa Windows 7 men det kommer väll inte att fungera där heller?

 

 

Skulle bli tacksam över hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat att köra spelet, och eventuellt även installationen, i kompatibilitetsläge?

Har du kollat om det står något på deras support-webbplats om kompatibilitet med olika Windows-versioner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur startar jag kompatibilitetsläge?

 

Högerklicka på installationesfilen och välj Felsök kompatibiltet. Windows 7 ska ha bättre stöd än Windows Vista för äldre program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du körde kombatibilitetsläge både för installationen och spelet?

 

Finns det något information på supportsidan för spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det LEGO Star Wars II: The Original Trilogy?

 

 

Har du Daemon Tools eller något annat liknande program som gör att man slipper använda CD-skivor? Det är ju många spel som reagerar på att sådana program är installerade.

En del andra tips finns på FAQ-sidan.

 

Här finns en uppdatering för spelet: http://www.lucasarts.com/support/update/LSW2_Update1_02.html fast ingen om det är ett svenskt spel

 

Fler tips:

http://forums.eidosgames.com/showthread.php?t=69845

http://forums.eidosgames.com/showthread.php?t=74429

 

Har du någon du kan fråga om du inte förstår engelskan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Video game? Det låter ju som något som är ett tevespel och inte ett datorspel.

 

Min gissning, utifrån informationen på de webbsidor jag länkade till förut, är att programmet känner av att MagicISO finns installerat och då vägrar starta eftersom det misstänker att det är en illegal programversion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den datorn har inte haft något annat liknande program installerat, t ex Daemon Tools eller Alcohol 120%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och den datorn har inte haft något annat liknande program installerat, t ex Daemon Tools eller Alcohol 120%?

 

Öppna mappen där programmet är installerat och radera SWLEGO.BIN det har hjälpt många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag har en vista-dator. Jag installerar lego star wars som vanligt men när jag startar det kommer det här upp: "A required security module can not be activated. This program can not be exacuted".

 

Kan jag spela det ändå eller måste jag nergradera till xp?

 

Jag hade också tänkt skaffa Windows 7 men det kommer väll inte att fungera där heller?

 

 

Skulle bli tacksam över hjälp.

Prova att köra som administrator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Prova att köra som administrator.

 

Fick ni någonsin spelet att fungera? Jag har samma problem på en sprillans maskin med Windows 7. Har testat alla varianter av kompabilitetsmoder men alla utan att lyckas,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
datanörden

Jag har fått mitt lego star wars the video game fungera en stund med vista men en och en halv timmes stök för fem minuters spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...