Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Få google att omindexera din hemsida?


aengs115

Rekommendera Poster

Hej

Jag har skapat en hemsida åt min svärmors företag. Jag är inte på något sätt ett proffs men eftersom det inte krävdes mer än att ha möjligheten att visa bilder på produkterna så gjorde jag den åt henne. Med tanke på att att någon riktigt B:ig webbyrå hade skött sidan åt henne tidigare och gett henne dålig service så var det helt rätt att själv börja sköta sidan.

Sagt och gjort, jag petade ihop en sida åt henne och ordnade med ett nytt webhotel. Allt fungerar fint men nu till min fråga.

Finns det något sätt att få Google att omindexera sidan?. För tillfället så visar google helt felt info om hemsidan när man söker på den och om man kollar vilken sida det är som ligger cashad hos Google så är det den gamla sidan.

Saken är den att tidigare så låg sidan hostad hos webbyrån men nu flyttade vi över den till ett annat webbhotel så adressen är fortfarande densamma men pekar till ett annat webhotell och när man klickar på länken i google:s sökresultat så kommer man mycket riktigt till den nya hemsidan.

Ett annat problem är att jag har sidan i två varianter, en svensk och en norsk men google hittar enbart den svenska sidan. Detta tycks också bero på att google inte indexerat sidan på nytt för den norska varianten av sidan är egentligen bara en kopia av de svenska html-filerna men på norska.

Tacksam för hjälp

Mvh Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Det tar ett tag när man gör om, för Google att hitta sidan. Det kan sedan vara svårt att få bort spåren av hemsidor man skapat, om vill ta bort dom. Sidorna är borta, men indexeringen finns kvar länge.

Ett sätt är att anmäla hemsidan till Google, då kan det gå snabbare. Dom har annars bra information om detta, annars finns det om du söker, en massa tips om detta.

http://www.google.se/intl/sv/add_url.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Tänk bara på att inte anmäla samma webbadress till google flera gånger då kan dom helt ta bort dig från sökresultaten.

Från att du har anmält din sajt till att den kommer upp bland sökresultaten kan ta veckor.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag finns redan med i sökresultaten. Det sega är bara att den hittar inte de nya sidorna som lagts med och google har den gamla beskrivninge av hemsidan.

Om jag inte tar miste kan det nog hända att jag anmält sidan mer än en gång. Hoppas de inte blir sura... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också anmält min sida mer än en gång (tre tror jag) verkar som att Google har blivit lite sura för det men jag finns fortfarande med i sökresultaten.

I ditt falla blir du nog tvungen att vänta på att Google ändrar automatiskt de gamla beskrivningarna till dom nya vilket kommer att ta tid.

Ett tips är att se till så att du finns på dom andra sökmotorerna, Bing får jag mycket besökare från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...