Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telias modem


Jonatan13

Rekommendera Poster

Hejsan!

Har Telia Bredband (2mbit) och har hittills använt en gammal bärbar som stått inkopplad på port 1 hela tiden. Men numera behöver 2 st datorer internet, och vi ska dra en lång kabel till den andra. Grejen är bara den att endast port 1 i Telias modem verkar fungera... När jag har en dator ansluten till porten som är markerad med en färgglad (röd) etta så fungerar det, men när jag byter till 2, 3 eller 4 så säger det stopp. Datorn säger att sidan inte kan visas och efter en diagnos så får jag "begränsad eller ingen anslutning"...

Surfade runt lite på Telias (om jag får säga det själv) värdelösa sajt och letade efter support men utan resultat. Eller jo, man kunde ringa in och betala typ 19,90/minuten men då tänkte jag att man kanske skulle kunna googla på saken! Hittade denna: http://www.linuxportalen.se/node/9267

Stämmer det som de säger att bara nr 1 fungerar till datan? I så fall dååååååligt Telia!

Föresten kan man komma in i modemet (Zyxel P-660-D1 Triple play modem) via webläsaren? Har för mig det...

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det modemet använder de olika portarna för olika saker. Uttag 1 för datortrafik, 2 och 3 för Digital-TV resp. IP-telefoni. Det är alltså inte en vanlig router/bredbandsdelare. Du behöver en router/bredbandsdelare för att kunna ansluta flera datorer till internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...