Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aterskapa email fran Backup


Magnus123

Rekommendera Poster

Hej !

 

Jag kör Exchange 5.5 och nu har en användare raderat sina mail(och dom ligger inte kvar pa servern) och den enda lösning som jag nu kan komma att tänka pa är att aterskapa mailen fran en backup, fungerar detta ? Och hur gör jag för aterskapa dem ?

 

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte kör bricklevel backup så får du installera en server vid "sidan om" och lägga tillbaka backupen på. Och sedan flytta över mailen till användarens mailbox. Va kul snart är det jul.

 

 

____________________________________________

Kan inte komma på något fräckt att skriva här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Rikard Ståhl

Av det här lär man sig:

1. Inför "Deleted Item Recovery" med 30 dagar eller mer.

2. Ta aldrig bort en gammal mailbox direkt. Börja med att dölja den, ta bort SMTP-adressen, gör avdelningschefen till mailboxägare och speca ett ta bort-datum i noteringsfältet för mailboxen. Vänta sedan minst 30 dagar.

3. För att återställa ett mail som har raderats från Deleted Items, markera foldern, i Tools-menyn välj Recover Deleted Items.

 

Om du ska kunna återställa mailbox för mailbox så kräver det att du kör backupen mailbox för mailbox. Detta kommer både att käka band samt ta en helvetisk tid.

 

med vänliga

 

 

Rikard

 

"Saving Sweden from PST-files and brick level backups!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkt ett särskilt intressant. Av någon skumm anledning så funkar inte detta om man som jag och några andra jag sett har en "Deleted item" i en svensk klient. Då står det nämligen "Återskapa borttagna objekt" med det går ju inte för det finns ingen mapp som heter "Borttagna objekt".

 

 

____________________________________________

Kan inte komma på något fräckt att skriva här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rikard Ståhl

För övrigt, det går att byta namn på Deleted Items med hjälp av Exchange 4.0-klienten.

I senare exchangeklienter såsom Outlook 97 går det inte, men i just Exchange Client 4.0 går det alldeles utmärkt.

 

 

med vänliga

 

 

Rikard

 

"Saving Sweden from PST-files and brick level backups!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...