Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Voddler


esd

Rekommendera Poster


Skulle installera voddler på min bärbaradator men sen när jag startar det så säger den att min brandvägg hindrar programet från att komunicera med voddler servern.

Mitt antivirus program är f-secure client security (tror det är version 2008). Jag har ställt in brandväggen så att den ska tillåta voddler programvaran att både ta emot och skicka data men voddler fungerar fortfarande inte.

Jag testade att helt stänga av brandväggen men det blev samma felmeddelande.

Något som vet vad jag ska göra för att få voddler att fungera?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem på mina två datorer hemma men hos mina föräldrar fungerar det. På Voodlers forum är det flera som har problem och flera lösningar. Det kan vara datorns inställning, modemets inställning eller något annat som krånglar.
Det slutade fungera för mig efter en uppdatering i november.

Lite synd att Andreas som jobbade på Pc för alla som jobbar på Voddler nu inte är här och tittar till lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


På min stationära dator som kör Norton 2009 fungerar det perfekt men jag vill helst inte sitta i en kontorsstol i två timmar och titta på film.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


Testade att installera Voddler på en annan bärbardator som också kör F-secure (fast 2010) och det fungerar perfekt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns många som verkar ha problem med detta när man ser runt på forum. Jag installerade Voddler på min morbrors dator, och det ville inte fungera även om jag för tillfället stängde av brandväggen. Vad jag gjorde sen var att jag gick in i routern, öppnade upp för uPnP och stängde av routerns brandvägg. Sparade ändringar och efter att ha startat om routern fungerade det mycket väl.
Det finns ett annat forum för Voddler, som kanske är användbar: http://freevoddler.forumotion.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar jag ska öppna port:

TCP: 42042

och port:

UDP: 42051


Det gjorde jag och det fungerade inte. Har en D-link DIR 635 router.

Jag loggar in på routern väljer advanced / väljer sedan port forwarding i vänstermenyn / Jag skriver sen in:

Namn: Voddler; TCP: 42042; Always

IP-adress: min dators ip adress; UDP: 42051; Allow all

Gör jag något fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har en netgear och då måste jag logga in på routerlogin.net och jag har loggat in men sen fattar jag ingenting :S

Någon som vet hur jag kan öppna port där så jag kan använda voddler? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att du har loggat in på routern, så har du till vänster en meny... leta upp Port Forwarding/Port triggering under rubriken advanced.
Här ska du, enligt manualen, ha alternativet "Add custom service". Du ska kunna skriva in första resp. sista porten som ska öppnas. De portar du ska öppna är TCP samt UDP som bör finnas med i en lista i inställningarna. Du bör också veta din dators IP-adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte för när jag är klar så kommer det upp portconflict with another service typ.

Och jag provad min ip ifrån mitt trådlösa och 192.168.1.1 tror jag det är service ip adress men det vill ändå inte funka.

Vet du vart problemet är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett par frågor...
1. Vilket operativsystem kör du?
2. Har du flera datorer anslutna i nätverket?

För att hitta din dators ip-adress, så är det lättast att starta kommandotolken.
Windows XP
* Gå till startknappen och klicka på kör
* skriv in cmd och tryck på enter
* I kommandotolken (svartbakgrund med vit text) skriver du in ipconfig och tryck på enter.
* bredvid ipv4-adress hittar du din dators ip-adress.

Windows 7 / Vista
* Gå till windowsknappen
* skriv in cmd i fältet "Sök bland program och filer" ("Påbörja sökning" i Vista) och tryck på enter.
* I kommandotolken (svartbakgrund med vit text) skriver du in ipconfig och tryck på enter.
* bredvid ipv4-adress hittar du din dators ip-adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...