Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

problem dator start!


quintus

Rekommendera Poster

Hej!
Jag behöver hjälp.
Min dotter stängde av datorn med strömmen utan att logga ut ordentligt och när den hållde på med en uppgradering.Så nu startar den inte, kommer upp ett meddelande som lyder som följande uppgradering 3 av 3 konfigureras stäng inte av datorn. Men den startar inte upp, windows avslutar, sen kör den samma igen om.Hur gör jag för att få igång datorn igen, tror att det har att göra något med uppgraderingen som inte blev klar. Tacksam för en hjälplös.
Quintus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att starta datorn igen men tryck på F8 så att du kan välja "Felsäkert läge".
När du får upp meny som tillåter dig att starta datorn i "Felsäkert läge" kan du kanske få möjligheten att reparera installationen och avsluta den avbrutna uppdateringen.

Går inte det föreslår jag att du tar fram din Windows-installationsskiva och startar datorn från den. Från skivan kan du välja att reparera installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I samma menyn som felsäkert läge så kan man pröva med senaste fungerande konfiguration också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att starta datorn igen men tryck på F8 så att du kan välja "Felsäkert läge".
När du får upp meny som tillåter dig att starta datorn i "Felsäkert läge" kan du kanske få möjligheten att reparera installationen och avsluta den avbrutna uppdateringen.

Går inte det föreslår jag att du tar fram din Windows-installationsskiva och startar datorn från den. Från skivan kan du välja att reparera installationen.

Tack Åge!
Det fungerade.Kanon bra.
Hälsningar Quintus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...