Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PACE Anti-Piracy


molle98

Rekommendera Poster

Har några mappar med namnet PACE Anti-Piracy .Någon fil dold under en av dessa mappar.

Kan man lita på dessa filer ? och vet ej hur de hamnat i burken.

Enligt sök på nätet.

Företagsöversikt

PACE Anti-Piracy Inc. tillverkar och marknadsför programvara säkerhet och upphovsrätt produkter skydd. Företagets produkt alkolåset ger kopieringsskydd, optiska programvara låsning, kryptering, elektronisk distribution av programvara och licens förvaltningstjänster. Dessutom erbjuder Interlock smarta kort och nycklar och iLock säkerhetsprogram. Företagets kundkrets omfattar Dolby Laboratories, Walt Disney Company, Nikon, Philips, och vågor. PACE Anti-Piracy grundades 1985 och har sitt huvudkontor i San Jose, Kalifornien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså något som kommer med andra program för att skydda de programmen från piratkopiering och annan olovlig användning. Jag hittar t ex http://q.queso.com/archives/001606 där det medföljer programmet MyDVD som används för att titta på DVD-filmer. Jag hittar inget om att programmet skulle vara skadligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Är man osäker på om man hittar något och hur det kommit in i datorn, kan man ta bort dessa mappar och filer till en skräpmapp, så märker man efter ett tag, om de behövs elller om nya mappar skapas av ett visst program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ollemunter & Cecilia för era svar !

Skall prova att ta bort dessa mappar och se vad som händer.
Ligger även i registret.
Har för mig att jag tog bort PACE Anti-Piracy  för någon vecka sen, men dessa mappar kom tillbaka.

(har inte Roxio MyDVD installerat)


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MyDVD var bara ett exempel. Det är många företag som använder PACE Anti-Piracy för att skydda sina program.

Då är det ett program som du har kört under den här veckan som använder sig av PACE Anti-Piracy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...