Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer Aspire 5024


lohm78

Rekommendera Poster

Hej! 

Har installerat Windows 7 på min bärbara, efter detta kan jag inte få igång mitt trådlösa nätverk som funkade klockrent under xp home. Har en knapp på framsidan av datorn som jag trycker på för att aktivera det trådlösa nätverkskortet (Broadcom), men denna knappen fungerar inte efter installationen av windows 7. Det programmet som sköter detta är Launch Manager (tror jag). Har installerat alla versioner av denna utan resultat, andra snabbknappar på datorn fungerar som mail, internet mm. 
I enhetshanteraren redovisas det trålösa nätverkskortet Broadcom och att enheten fungerar. När jag kör ipconfig/all står det att det trådlösa kortet är frånkopplat, antar att man kopplar på det med knappen på framsidan av datorn? Är det någon som har en lösning på detta skulle jag vara tacksam, har slitit med detta ett par dagar nu. Är inte speciellt datorkunnig, har försökt läsa mig till lösningar men inte lyckats. 

/Daniel Lohm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio
Hej!
Det verkar inte finnas någon driver för windows 7 hos acer. Har du varit i kontakt med deras support? Du kan prova att hämta driver för win xp hos acer och installera den i kompabilitetsläge för win xp.
/// Jari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Det verkar inte finnas någon driver för windows 7 hos acer. Har du varit i kontakt med deras support? Du kan prova att hämta driver för win xp hos acer och installera den i kompabilitetsläge för win xp.
/// Jari

Har försökt med alla versioner och kompabilitetslägen när det gäller Launch Manager. Till Broadcom 802.11g Network Adapter har jag de senaste drivrutinerna. Blir inte klok på detta!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio
Hej!
Har du letat efter driver för någon annan modell hos Acer? Det finns Vista versioner av Broadcom driver för t.ex Acer travelmate 2490. Du kan titta i dokumentationen om krestuppsättningen är samma för det trådlösa nätverkskortet. Om så är fallet kan du använda dig av en driver för Vista. Enligt Cecilia i ett annat inlägg skall Vista drivers fungera i Windows 7 också.
Lycka till!
/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...