Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft management console!?


Hedman2

Rekommendera Poster

Jag kan inte längre komma åt min "enhetshanterare" jag får ett felmeddelande som säger "Klassen har inte registrerats"! Jag har nyss (för en vecka sen) installerat om Win XP på en ny HDD och det fungerade till häromdan då det gjordes en automatisk uppdatering.
Hur registrerar man klassen?
Vad är det för skit som M$ har hittat på?
Jag har kört XP i åratal och aldrig haft ett sånt här problem!
All hjälp mottas tacksamt!
Pelle Hedman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att du gör en Systemåterställning till en tidpunkt före uppdateringen. Det kanske löser problemet.
Löser det ditt problem bör du kontrollera vilka uppdateringar som du rekommenderas installera. Ta en i taget och prova om datorn fungerar efter varje. På så sätt kan du ta reda på vilken uppdatering som eventuellt orsakade problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kan inte köra systemåterställning heller! Felmeddelandet lyder "rstrui.exe-felaktig minnesavbildning"
"Programmet eller DLL-filen C:\Windows\system32\SRRSTR.dll är inte en giltlig Windows-minnesavbildning. Kontrollera detta mot installationsdisketten." Mer hjälp!
@Cecilia: Du kan radera mitt andra inlägg, jag skrev det idesperation då jag inte kunde hitta detta!
Sorry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!
Du kan hitta alla dina inlägg genom att trycka på "Profil" på den svarta menyrad som är just under loggan för Smart och på den nya sidan välja en länk som heter något med foruminlägg.

Jag raderar den andra tråden strax.

Jag börjar undra om det är något problem med den nya hårddisken. Har du fått någon blåskärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade blåskärm idag när jag kom hem. Den talade om att ntfs.sys i modul osv var felaktig. Minidumpen är för mig total oläsbar men jag kan skicka dne om det kan vara till nån hjälp!?
Jag har kört chkdsk på den nya disken men inte hittat nåt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast chkdsk kollar inte själva hårddisken utan bara filsystemet.

Se till att du har säkerhetskopior på alla viktiga filer.

Kolla hårddisken med HD Tune som ett första steg. http://www.hdtune.com/

Sedan kan du testa hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats.
Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen
Jag kommer att testa dina tips så snart jag får tid. Jag jobbar obekväma tider och har just nu ganska körigt så det tar tid mellan mina svar men jag återkommer tills jag har löst problemen, även om det kan dröja mellan svaren.
Under tiden skulle jag vilja veta hur modulerna kan försvinna? De fanns ju där från början! Vad innebär att "xxx/xxx.xxx är inte en giltlig Windows-minnesavbildning"? Kan W inte läsa sina egna filer?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hårddisk kan gå sönder genom att små områden på den inte kan läsas ordentligt. Dessa små områden brukar bli fler och fler med tiden. När ett område inte kan läsas ordentligt så blir ju den fil som ligger i området skadad och kommer att misstolkas av Windows. Det innebär att man brukar få diverse konstiga meddelanden om filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...