Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nvidia, windows 7


peakpeak

Rekommendera Poster

Jag har en Asus X57V som jag har uppdaterat till windows 7. Jag har ett grafikkort ifrån Nvidia så går jag in på deras hemsida och så söker den automatiskt vilket grafik kort man har och så laddar jag ner o installerar utan problem. Sedan så fungerar grafikkortet men datorn låser sig efter 3 min varje gång jag sätter på den.

Vet någon vad problemet är ?

Är väldigt tacksam för hjälpLer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutiner är en komplicerad historia under ytan så att säga vad som är fel är näst intill omöjligt. Om du kontrollerat vilken grafikkrets du har i din dator och är säker på att du valt rätt i valen på nVidias hemsida så skulle jag rekommendera att du provar att ladda hem en äldre version av drivrutinen. Det är inte alltid så att senaste versionen är den bästa. Finns det en som är markerad som WHQL så är det troligen ett bättre val än en som inte är det. WHQL står för att den är kontrollerad av Windows Hardware Quality Lab och är en stämpel som talar om att drivrutinen genomgått en hel del kompatibilitetstester och att den uppfyller alla krav på välskrivna drivrutiner som Microsoft ställt.

Länken till arkivet hittar du längre ner på samma sida som du laddar ner aktuella drivrutiner hos nVidia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutiner är en komplicerad historia under ytan så att säga vad som är fel är näst intill omöjligt. Om du kontrollerat vilken grafikkrets du har i din dator och är säker på att du valt rätt i valen på nVidias hemsida så skulle jag rekommendera att du provar att ladda hem en äldre version av drivrutinen. Det är inte alltid så att senaste versionen är den bästa. Finns det en som är markerad som WHQL så är det troligen ett bättre val än en som inte är det. WHQL står för att den är kontrollerad av Windows Hardware Quality Lab och är en stämpel som talar om att drivrutinen genomgått en hel del kompatibilitetstester och att den uppfyller alla krav på välskrivna drivrutiner som Microsoft ställt.

Länken till arkivet hittar du längre ner på samma sida som du laddar ner aktuella drivrutiner hos nVidia.


De är så mycke strul med alla drivrutiner så jag tar tillbaka vista och väntar några månader tills jag uppgraderar till windows 7 igen. Men väldigt skumt tycker jag att datorn ska låsa sig/hänga sig bara för grafik drivrutiner !!
men tack så mycke för hjälpen :)  Det är ju underbart att de finns människor som helt gratis kan hjälpa andra sånna ska ha verkligen ha TACK :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att drivrutiner är det som är den största orsaken till att datorn hänger sig eller beter sig underligt. Orsaken är, lite förenklat, att de tillåts köra i operativsystemets innersta delar. Om drivrutinen spårar ur pga inkompatibilitet med hårdvaran eller pga ett rent programmeringsfel så kan hela operativsystemets stabilitet påverkas. I värsta fall får man en krasch som resulterar i en sk blåskärm. Vanliga program tillåts inte köra på det viset och kan därför inte orsaka några allvarligare problem än att krascha vanligtvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...