Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tyst dator


Aja

Rekommendera Poster

Kan någon rekommendera en kraftfull stationär dator som är tyst? Jag är överkänslig för ljud och jobbar hela dagarna framför datorn. Jag hittar massor av information om hur man byter fläktar osv. Mewn finns det inga datorer som är tysta från början?

Gunilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon rekommendera en kraftfull stationär dator som är tyst? Jag är överkänslig för ljud och jobbar hela dagarna framför datorn. Jag hittar massor av information om hur man byter fläktar osv. Mewn finns det inga datorer som är tysta från början?

Gunilla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

patjepatatje @ 2009-10-16, 18:18
kan bygga en till dig. :)
patmir@bredband.net


Tack, jag känner fler som kan bygga en tyst dator till mig, men jag ville veta om det fanns några tysta märkesdatorer.

Gunilla
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag känner fler som kan bygga en tyst dator till mig, men jag ville veta om det fanns några tysta märkesdatorer.

Gunilla


- - - -

Behövde en hyfsad dator. Köpte för några veckor sen en Dell 545 med 20" skärm och
Intel Core 2 Duo E7500/2.93 Ghz med 3 MB minne plus "det vanliga".
Min första reaktion när jag startat den var, VA' startar den inte. Den var så tyst att jag inte trodde den var på. Faktiskt. Jag var djupt imponerad. Särskilt efter den jag bytte ut som bl.a. hade en processorfläkt som lät hela tiden.
Jag köpte Dell'en under en period med extrapris 5.700 inklusive transporten hem.

Så fick jag ett tips, jag flyttade helt sonika över min gamla hårddisk med XP till denna dator.
Med lite pyssel och en adapter så har jag nu BÅDE XP och Vista i datorn och kör vilken jag vill.
(Dessutom får jag ju Win 7 hem om några veckor, i priset).
Så med IDE hårddisk i en dator med SATA så kan jag köra mitt gamla invanda XP och Win 7
när jag så vill. Det enda ljud jag hör nu är från den drygt 4-åriga IDEhårddisken. Men det är ett mycket litet och lågt ljud, bara såpass att jag kan höra det med örat mot lådan.
Jag tog hela Dell-systemet i svart, glänsande svart.
Färgen går bra ihop med min själ, säger frugan. Jag förstår inte vad hon menar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker med att ställa frågan en gång. Jag har nu raderat din tidigare fråga om samma sak.

Detta fråga har du lagt i forumet "Datorer" i kategorin "Support". Det är till för dem som har problem med sina datorer. Frågor som gäller köp ska ligga i kategorin "Tips inför köpet" och eftersom det gäller en dator så i forumet "Köpa dator". Jag flyttar därför tråden till det forumet.

Cecilia - Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...