Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ominstallation av XP från Vista?????


patanp@

Rekommendera Poster

Hej på er alla!
Jag e lessen att jag skapar en ny tråd som jag med säkerhet vet e svarad på 1000 ggr,minst.
När jag försöker ominstallera min Vista till en XP så går det inte.
Får upp 4 alt. det som jag vill göra e ju installera xp och det alternativet är skuggat, så det e omöjligt. Har stängt av datorn och startat om den.
Har hållt på i flera dagar med det här nu,vet inte vad jag ska göra längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara bättre att fortsätta i din gamla tråd (http://pcforallasmart.idg.se/forum/thread.jsp?forumid=3&rootid=511998)

Du måste starta installationen innan Windows börjar laddas, du försöker öppna den i Windows och det går inte. Stoppa i cdn och starta om datorn så ska tecken "Tryck på valfri tanget för att starta från cdn" dyka upp och då ska du trycka en tanget. Om inte skylten kommer upp måste du i BIOS ställa in så att den letar efter cdn först. För att få fram BIOS måste du trycka ner en F-tanget eller Del och därför ställa in att den ska starta från cdn. Du måste göra det då BIOS laddas (innan Windows startas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har stött på liknande problem  :   jag skulle installera XP i en dator med Vista redan förinstallerat  .

Jag fick ändra inne i BIOS ( följ instruktionerna på skärmen just i uppstarten    så att du kommer in i BIOS med någon tangent )

sedan i BIOS välja   :
 
Power 
ACPI Aware O/S 
och välja No

sedan tryck ned F10 för att spara ändringen .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag hade enorma problem ned att ominstallera innan det plötsligt slog mig att att min xp-skiva är en dvd. Så jag var tvingad att sötta dvdn först i biosen och då funkade det..
Hur som helst så vill jag tacka för alla råd jag fick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...